معرفی کارتریج سامسونگ +مزایا و معایب استفاده از آن

ادمین سایت 1401/08/22
مزایای کارتریج سامسونگ

همانطور که میدانید  پرینتر ها رایج ترین دستگاه در خانه ها و ادارات میباشند به طور معمول استفاده از برخی وسایل نیازمند شناخت لازم و کافی از آنها میباشد یکی از مهم ترین قطعات موجود در پرینتر ها کارتریج است تامین رنگ پرینتر به عهده این قطعه از پرینتر می باشد جوهر و یا تونری که برای چاپ کاربرد دارد در درون قطعه کارتریج قرار می‌گیرد و بعد از مدتی بر اساس میزان استفاده از پرینتر مقدار آن به اتمام می رسد  شارژ کارتریج و یا خرید مجدد به صورت کاملاً انتخابی می باشد برخی افراد آنها را مجددا شارژ میکنند و برخی نیز ترجیح میدهند تا قطعه را مجدد خریداری کنند. در این مطلب به معایب و مزایای کارتریج سامسونگ صورت اختصاری می پردازیم.

زمان و شرایط شارژ کارتریج

بر اساس این که شما چه میزان از پرینتر خود استفاده میکنید زمان شارژ کارتریج شما نیز مشخص خواهد شد اینکه در روند چاپ احساس کنید که نوشته کمرنگ تنر از حالت عادی چاپ میشوند و یا فرایند چاپ متوقف شود و با هشدار دستگاه مواجه شوید این ها بهترین نشانه برای زمان  تعویض یا شارژ کارتریج پرینتر شما میباشددر نتیجه هر زمان احساس کردید تونر در حال تمام اقدام به شارژ کارتریج نمایید اولین شرط لازم برای شارژ کارتریج سالم بودن آن است زیرا اگر کارتریج آسیب دیده باشد یا فرسوده شده باشد امکان شارژ مجدد آن وجود نخواهد داشت و با هر بار شارژ کردن کیفیت چاپ حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد توجه داشته باشید که در پرینترهای جوهر ای برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید از کارتریج های قابل شارژ به جای شارژ کارتریج استفاده کنید

نکات مهم در رابطه با کارتریج سامسونگ

در این پرینتر ها، برای کسب نتیجه بهتر می‎توانید از کارتریج‌های قابل شارژ به جای شارژ کارتریج استفاده کنید. توجه داشته باشید که عدم استفاده از جوهر مناسب، می‌تواند اثرات مخربی بر هد دستگاه داشته باشد.تعداد دفعات شارژ کارتریج‌ها بسته به اینکه کارتریج سامسونگ ،اصلی یا طرح باشد متفاوت می‌باشد. پرینترهای لیزری برخلاف پرینترهای جوهرافشان، محدودیت چندانی در تعداد دفعات شارژ کارتریج ندارند و در صورتی که از تونر باکیفیت استفاده شود، کیفیت چاپ تا حدود 90 درصد حفظ خواهد شد.برخی مواقع برای کسب نتیجه بهتر در کیفیت چاپ، برخی از قطعات به هنگام شارژ کارتریج می‌بایست تعویض شوند. در این صورت از حرفه‌ای بودن تکنسین مربوطه اطمینان حاصل کنید.

مزایای کارتریج سامسونگ

امروزه پُر کردن مجدد کارتریج در مقایسه با خرید کارتریج رو به افزونی است، چراکه مزایای بسیاری داشته که مهم‌ترین آنها عبارتند از :مقرون‌به‌صرفه بودن:شارژ مجدد کارتریج ارزان‌تر از خرید کارتریج است و این به معنای مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن آن است. یعنی می‌توانید برای مدت زمانی معادل 80 درصد از هزینه‌ها را نسبت به خرید کارتریج کاهش دهید. سازگاری با محیط زیست:پس از اتمام کارتریج و دور ریختن آن، تونرهای باقیمانده در محل دفن زباله در هوا معلق می‌شوند و به محیط آسیب می‌رسانند که این امر با شارژ کارتریج از بین می‌رود. به همین دلیل می‌توان شارژ کارتریج را سازگار با محیط زیست دانست. از طرفی اگر هر فرد بخواهد به جای شارژ کارتریج، کارتریج جدیدی خریداری کند، با حجم عظیمی از مواد زائد در محل دفن زباله روبه‌رو خواهیم بود.صرفه‌جویی در زمان:با توجه به اینکه فرآیند پُر کردن مجدد کارتریج بسیار سریع انجام می‌شود، اما خرید کاتریج و پیدا کردن نمونه باکیفیت آن در بازار زمان‌بر است، همین امر موجب صرفه‌جویی در زمان خواهد شد. باتوجه به مزایای کارتریج سامسونگ که در بالا توضیح داده شد, معایبی نیز در آن وجود دارد که به آنها نیز در ادامه خواهیم پرداخت.

معایب کارتریج سامسونگ

با توجه به مزایای کارتریج سامسونگ که در بالا توضیح داده شد بسیاری از افراد بر این باورند، کارتریج‌های اورجینال که از کیفیت بالایی برخودارند، پس از شارژ دوباره دیگر آن کیفیت را نخواهند داشت. این موضوع به دلیل تفاوت فرمولاسیون تونر یا جوهر اصلی با مواد موجود در بازار است. زیرا تونر اورجینالی که سازنده برای کارتریج‌ها استفاده می‌کند، به صورت جداگانه در بازار عرضه نمی‌شود. در واقع تونر یا جوهر مورد استفاده برای شارژ مجدد کارتریج ، توسط تأمین‌کنندگان ثانویه انجام می‌گیرد و قطعاً درجه پایین‌تری نسبت به برند اورجینال دارد. اولین معایب کارتریج سامسونگ هزینه بلند مدت آن است زیرا پس از خرید همچنان ادامه دارد کاربران باید به طور مداوم هزینه کنند تا پرینتر عکس های باکیفیت تری را در هنگام چاپ ارائه دهد در ست است که کاربرد کارتریج سامسونگ زیاد است اما هزینه های دراز مدت این نوع از پرینتر ها کم اهمیت نمیتواند باشد. از معایب کارتریج سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:کاهش تعداد برگه‌های قابل چاپ, چاپ برگه‌ها با کیفیت کمتر از قبل, خرابی هد دستگاه در کارتریج‌های جوهرافشان, استهلاک سریع قطعات پرینتر به دلیل ریزش تونر, نشت تونر به دلیل ایجاد ترک بر روی درزگیر‌های کارتریج, ایجاد اختلال در دستگاه و اعلان خطاهای پی‌درپی اتمام کارتریج پس از شارژ مجدد.

سخن پایانی

در این مطلب علاوه بر بررسی زمان و شرایط مناسب برای شارژ کاتریج سامسونگ ، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، به محض اطلاع از اتمام تونر کارتریج  ، می‌بایست نسبت به شارژ آن اقدام کرد. یکی از مهمترین ویژگی های کارتریج سامسونگ راحت بودن آن است چاپ اسناد در خانه توسط این پرینتر ها در زمان و وقت شما صرفه جویی میکند و همچنین شما میتوانید استاد خود را به طور راحت تری مدیریت کنید یکی دیگر از مزایای کارتریج سامسونگ که بسیار مهم و قابل توجه است این است که این پرینتر دارای لیست لولانی از امکانات نسبت به سایر پرینتر ها میباشد به عنوان مثال برخی از پرینتر های سامسونگ علاوه بر پرینت کردن اسناد میتوانند اسکن, فکس, و کپی را نیز انجام دهند این به آن معنی است که یک پرینتر سامسونگ درواقع کار چند دستگاه دیگر را نیز میتاند انجام دهد و درهم ریختگی و تعدد دستگاه ها را در شرکت و فضای یک مجموعه کاری کاهش دهد. اگرچه قطعاً کارتریج شارژ شده کیفیت کارتریج اورجینال را نخواهد داشت و با هر بار شارژ، کیفیت چاپ تا حدودی کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما هم به دنبال دریافت بهترین خدمات شارژ کارتریج هستید، پیشنهاد می‌کنیم سرویس ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی کارتریج را امتحان کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.