5 ترفند مهم نگهداری از کارتریج

ادمین سایت 1401/07/23
نگهداری از کارتریج

منبع تامین رنگ در چاپ گرها بسته به نوع چاپگر، تونر کارتریج نامیده میشود چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر می شوند.در ادامه راهکارهای مناسب برای نگهداری از کارتریج را مطرح می کنیم.

ترفندهای مهم نگهداری از کارتریج

  1. کارتریج جدید را در بسته بندی شده نگه دارید تا زمانی که تصمیم به استفاده از آن را دارید.
  2. در مکان هایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند، بسته را نگهداری نکنید.نگه داشتن کارتریج در یک اتاق روشن باعث می شود کیفیت جوهر در اثر تابش مستقیم نور خورشید کاهش یابد. کارتریج های جوهر که قبلا باز شده اند در صورت نگهداری مناسب در شرایط مناسب تا 6 ماه قابل استفاده هستند ، در حالی که محصولات جدید و بسته بندی شده بسته به مارک میتوانند تا ۲ سال دوام بیاورند.
  3. هنگامی که نوبت به افزایش ماندگاری جوهر ها میرسد ، ذخیره سازی فیزیکی بسیار مهم است ، در حالت ایده آل باید جوهر یا تونر خود را در جای خنک و خشک نگه دارید.
  4. نباید در دمای بالای 43 درجه سانتیگراد قرار بگیرد.
  5. در اتاق هایی با تغییرات شدید دما و رطوبت و در مکان هایی با گرد و غبار زیاد کار تریج قرار نگیرد. همه چیز از لحظه ای شروع می شود که بسته بندی یک کارتریج جدید را باز می کنیم و برای اولین بار از آن استفاده میکنیم.برای نگهداری از کارتریج ، کارتریج های پرینتر خود را در مکانی با تهویه مناسب ذخیره کنید و جوهر های خود را در اتاقی نگه دارید که در دمای متوسط ​ باشد. نگه داشتن جوهر ها در جایی گرم ، میتواند باعث خشک شدن زود جوهر ها شود یا باعث حباب دار شدن جوهر شود که در هنگام چاپ باعث ایجاد مشکل و نشتی میشود.

توصیه ما این است که کارتریج را تا آخر استفاده نکنید، بهتر است مقدار کمی جوهر بگذارید تا دوباره پر شود و چند بار دیگر از آن استفاده کنید. اگر دقیقاً این دستورالعمل ها را دنبال کنید، حتی برای پر کردن کارتریج نیازی به تمیز کردن آن ندارید. بسیاری از باز یافت کارتریج ها با این مشکل روبرو هستند زیرا کاربران این قوانین ساده را نمیدانند و از آنها پیروی می کنند. دمای نگهداری کارتریج‌ها بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد بهتر است. همچنین کارتریج‌ها را در معرض آفتاب و نور شدید قرار ندهید.

قرار دادن کارتریج ها در مکان های خنک و تاریک الزامی  میباشد.

 

راهکارهای مناسب برای افزایش طول عمر کارتریج

بهتر است کارتریج‌ها را همیشه در حالت افقی نگهداری یا حمل کنید و کاتریج را با مراقبت بردارید.نگهداری صحیح از آن ها امری بسیار مهم است. استفاده بیشتر از کارتریج های جوهر افشان ، به طولانی تر شدن عمر آن ها کمک می کند و حتی در هزینه های مصرفی شما نیز صرفه جویی بیشتری میکند.

یکی از مهم ترین کارهایی که میتوانید هنگام ذخیره جوهر انجام دهید ، نگه داشتن آن ها به حالت ایستاده است. این کار طول عمر جوهر ها را قبل از خشک شدن طولانی می کند ، اما اگر کارتریج ها را به صورت افقی یا وارونه نگه دارید ، احتمال اینکه جوهر بتواند از کارتریج  به بیرون نشت کند وجود دارد.

قرار دادن کارتریج در حالت افقی یا وارونه تنها هدر دادن جوهر نیست بلکه هدر دادن پول نیز است. برخی از تولید کنندگان توصیه میکنند که کارتریج ها را به سمت بالا نگه دارید ، به خصوص کارتریج هایی که بیش از یک رنگ دارند.

قرار دادن این کارتریج ها به صورت وارونه یا قرار گرفتن در کنار آن می تواند باعث بیرون آمدن رنگ از محفظه های جوهر آن ها شود و کارتریج را با جوهر آلوده بی فایده جلوه دهند.

موقع تمام شدن جوهر حتما بلافاصله کارتریج را از پرینتر خارج نموده و در کیسه پلاستیکی قرار دهید.

محصول پیشنهادی :کارتریج اچ پی 05A

شرایط نگهداری از کارتریج خالی شده

کارتریج خالی شده را از پرينتر خارج کنيد.

نوار باريک را چند بار تا کنيد تا به اندازه طول حدود 3 سانتي متر کوچک شود. آن را خيس کرده ، اين خيس بودن بايد شامل آب باشد اما چکه نکند .

کارتريج و نوار خيس را در پلاستيک قرار دهيد . توجه داشته باشید که نوار خيس کافي است به بدنه بچسبد و نبايد هیچ گونه تماسی با  قسمت های جوهری داشته باشد . وظيفه اين نوار خيس ، مرطوب نگه داشتن درون پلاستيک است .

کيسه را ببندید و زيپ آن را خوب ببنديد .برای بسته بندی کردن کارتریج به یک کیسه پلاستیکی زیپ دار، یک عدد کش حلقه ای و یک نوار باریک پارچه در ابعاد تقریبی 30 سانتی  متر در 2 سانتی متر نیاز دارید.

با کش دور پلاستيک را محکم کنيد .

هرچه سريع تر نسبت به شارژ کارتریج آن اقدام کنيد.

اگر نتوانستید به موقع شارژ کنيد توجه داشته باشید لازم است تا نوار کاغذی  را حداقل هفته ای  يک بار مجددا خيس کنيد .در نگهداری از کارتریج های رنگی ، در لحظه تمام شدن اولين رنگ ، آن را بسته بندي کنيد. عوض شدن یا کم شدن رنگ طبيعي تصاوير به شما کمک میکند تا متوجه تمام شدن يک رنگ شويد .

اگر سريعتر کارتريج را پر کنيد، امکان کار مجدد با آن را خواهید داشت .

به یاد داشته باشید اگر کارتریج خشک شود، دیگر قابل شارژ و استفاده نخواهد بود.وقتی کارتریج تمام میشود يا در آستانه تمام شدن است اگر دقت لازم را در نگهداری از آن به عمل نياوريد ، سريعا خشک می شود و ديگر نمیتوان آن را شارژ کرد.برای همین مجبور هستید خرج بيشتری برای خرید دو عدد کارتریج نو صرف کنيد .در صورت تمایل می توانید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی کارتریج تهیه کنید.

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.