آشنایی با کارتریج canon مدل Fx10 و نحوه خرید آن

ادمین سایت 1401/12/15
کارتریج canon مدل Fx10

معرفی کارتریج canon مدل Fx10

یکی از محبوب ترین و مشهور ترین برندهای موجود در بازار در زمینه عکاسی، تصویر برداری، برند کانن فتوکپی، پرینتر، کارتریج و تجهیزات پزشکی می باشد. برندی بسیار پر طرفدار که جزو غول های بازار ایران و جهان شناخته می شود. کانون یک شرکت ژاپنی است که بالای هشتاد سال است که از تاسیس آن می گذرد. این کمپانی همواره با به روز شدن دنیا همراه با تکنولوژی، تحقیق و پژوهش خودش را به روز کرده و با کمپانی های دیگر در دنیا و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بزرگ همواره در حال همکاری بوده است. برند کانون به نوآورترین کمپانی در زمینه عکاسی و پرینتر معروف است. این نوآوری همراه با معرفی محصولات فناورانه جدید، این برند را تبدیل به یکی از پرکارترین برند های موجود در بازار کرده است. شاید برند کانون را عموم مردم بیشتر بخاطر دوربین های عکاسی و وسایل جانبی آن بشناسند، اما تمام خط تولیدهای این کمپانی چه در دستگاه چاپ یا پرینتر و چه در تجهیزات پزشکی در بازار آن بسیار محبوب می باشند. در این مقاله قرار است که در ارتباط با کارتریج های برند کانن صحبت کنیم و یکی از محصولات پر طرفدار این برند. هر کسی که در واقع به نوعی با پرینتر و وسایل پرینتر روزی سر و کار داشته است حتما نام برند کانون را بسیار شنیده است و در لیست خرید خود قرار داده است. قبل از اینکه به معرفی این محصول بپردازیم لازم است که اطلاعاتی در ارتباط با کارتریج داشته باشیم که از اجزای مهم یک دستگاه چاپگر یا پرینتر محسوب می شود.در ادامه به معرفی کارتریج canon مدل Fx10 می پردازیم.

کارتریج کانن چیست؟

دستگاه پرینتر یا چاپگر وظیفه چاپ و پرینت محتواها را بر عهده دارد. اسناد، عکس و تمام محتواهای متنی و تصویری را می توان به وسیله‌ی یک پرینتر به چاپ رساند. اما یک دستگاه چاپگر یا پرینتر بدون کارتریج عملا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و کاملا بیهوده و بدون مصرف می شود. در هنگام خرید دستگاه پرینتر همراه با کارتریجی اصل به مشتری داده می شود. اما بعد از یک مدتی کارتریج تمام می شود و دستگاه پرینتر می ماند. در واقع کارتریج عمری طولانی ندارد و متداوم باید تغییر کند. تا بتوان به وسیله‌ی پرینتر یا دستگاه چاپگر عملیات چاپ را با بهترین کیفیت و دقت انجام دهد. اما کارتریج چیست و چرا انقدر محصول مهمی محسوب می شود. کارتریج قطعه ای بسیار مهم داخل دستگاه پرینتر است که وظیفه نگهداری و ذخیره تونر یا جوهر را دارد. در واقع به وسیله‌ی این جوهر یا تونر است که محتواها پرینت یا چاپ می شوند و روی کاغذ می آیند. این محفظه‌ی استوانه ای شکل منبع تامین رنگ در پرینتر می باشد. کارتریج تنها یک مخزن است و مواد آن با هم نسبت به برند و نیاز متفاوت می باشند. در نتیجه تونر یا جوهر داخل کارتریج معنی مشابهی با خود کارتریج ندارد. ما دو نوع کارتریج داریم

1- کارتریج لیزری

2- کارتریج جوهرافشان

این دو نوع کارتریج به لحاظ متریال با هم تفاوت دارند و در نهایت با فرایندهای متفاوتی عملیات چاپ را انجام می دهند. کارتریج جوهرافشان به وسیله رنگ مایع عملیات چااپ را انجام می دهد و کارتریج لیزری به وسیله‌ی پودر فرایند چاپ را انجام می دهد. امروزه کارتریج لیزری که از تونر برای چاپ استفاده می کند بسیار محبوب تر از کارتریج های جوهرافشان می باشد به این دلیل که کیفیت، سرعت و دقت کارتریج لیزری از کارتریج جوهر افشان بسیار بیشتر می باشد. همچنین دلیل دیگری نیز وجود دارد با اینکه کیفیت کارتریج لیزری بسیار بهتر از جوهرافشان است، اما قیمت کارتریج جوهرافشان از آن بیشتر است و در نهایت هم تعداد صفحات کمتری را می تواند پرینت کند. در حالی که در بعضی از کارتریج های لیزری این امکان وجود دارد که حتی تا 5000 صفحه نیز چاپ شود. در نتیجه با توجه به دلایلی که در بالا ذکر شد خرید یک کارتریج لیزری بسیار به صرفه و منطقی تر به نظر می رسد و به همین دلیل هم کارتریج های لیزری بیشتر و متنوع تر در بازار موجود هستند و عموما افراد برای پرینترهای خود کارتریج لیزری را خریداری می کنند. کارتریج ها با هر نوع از پرینتر یا دستگاه چاپگری سازگاری ندارند. به هیچ عنوان نباید از کارتریج برند دیگری داخل پرینتر کمپانی دیگری استفاده کرد. اگر پرینتر از برند کانون است باید به سراغ کارتریج های کانون رفت. کارتریج ها نیز هر کدام باز مناسب یک سری از دستگاه های پرینتر موجود در کمپانی هستند. در ابتدای خرید می توان به سادگی با توجه به نوع و مدل پرینتر انتخاب کرد که کدام کارتریج کانون مناسب دستگاه پرینتر می باشد. اشتباه در نصب کارتریج متفاوت می تواند هم به کارتریج آسیب برساند و هم به دستگاه پرینتر. با توجه به قیمت بالای دستگاه پرینتر این اشتباه می تواند خسارت بالایی داشته باشد.

 

مشخصات کارتریج canon مدل Fx10

 

در پاراگراف بالا توضیح دادیم که کارتریج چیست و در عین حال در ارتباط با برند کانون و محبوبیت این برند نیز توضیح داده ایم. حال نوبت به معرفی یکی از پرفروش ترین محصولات این کمپانی می باشد.

از جمله کارتریج های لیزری با رنگ مشکی به حساب می آید. به این معنا که این کارتریج canon مدل Fx10 تنها توانایی چاپ به صورت سیاه و سفید را دارد. در واقع اسناد و مدارک و محتواهای متنی را به راحتی می تواند به چاپ برساند و برای ادارات و مراکز مختلف و فروشگاه ها که نیاز به چاپ یا پرینت رنگی ندارند انتخاب بسیار مناسبی می باشد. این کارتریج همچنین توانایی چاپ 2000 کاغذ را نیز دارد. این عدد برای چاپ کاغذ بسیار مناسب و قابل توجه می باشد. و بسیاری از دغدغه های مخاطبان را می تواند حل کند. این کارتریج همچنین قابلیت شارژ مجدد نیز دارد. و به راحتی می توان در اداره یا محل کار آن را شارژ یا تعویض کرد. اما عموما پیشنهاد می شود که به جای شارژ کارتریج آن را تعویض کرد. چرا که با شارژ کارتریج عموما10% از کیفیت چاپ کم می شود. و همچنین 10% از تعداد صفحاتی که می تواند کارتریج چاپ کند نیز کم می شود. در نتیجه بهتر است که کارتریج را تعویض کرد. اما اگر قرار است که گزینه شارژ انتخاب شود بهتر است که بیش از دو بار این اتفاق نیوفتد بعد از دوبار شارژ کردن کیفیت بسیار افت کرده و ممکن است که چاپ محو ناخوانا و کم رنگ اتفاق بیوفتد. در نتیجه بهتر است با اندکی هزینه بیشتر کارتریج جدید تهیه شود.برای خرید کارتریج کانن Fx10 کلیک کنید.

 

دستگاه های چاپگر یا پرینتر سازگار با کارتریج canon مدل Fx10

 

Faxphone L-140-   L-120 -L90

I-Sensys 4120- 4140- 4150, ImageCLASS MF4150- MF4690- Satera MF4120- MF4130- MF4150- MF6570

 

در نظر داشته باشید همانطور که در پاراگراف های پیشین نیز گفته شد این کارتریج تنها با همین تعداد از دستگاه های پرینتر سازگاری دارد. و با دستگاه های پرینتر دیگر برند کانون به هیچ عنوان سازگار نیست. حتما در هنگام خرید کارتریج باید به نام دستگاه های پرینتری که با کارتریج هم خوانی دارند توجه شود. اگر خرید اینترنتی انجام شود حتما در خصوصیات و مشخصات محصول این موارد ذکر شده است و می توان به راحتی نام دستگاه های پرینتر را مشاهده کرد تا در انتخاب کارتریج مشکلی پیش نیاید. در خرید حضوری نیز حتما فروشنده مشتری را با پرسیدن نام دستگاه پرینتر و توقعاتی که از کارتریج دارد راهنمایی می کند تا بهترین انتخاب را برای دستگاه پرینتر خود داشته باشد.

 

 

کارتریج canon مدل Fx10 را از کجا خریداری کنیم؟

 

فروشگاه ایران کالا پرینتر به همراه متخصصین و مشاوران خود در کنار مخاطبان و مشتریان قرار دارد تا به عنوان مرکز تخصصی فروش کارتریج و شارژ کارتریج بهترین مشاوره و پیشنهاد برای خرید را به آن ها ارائه کند. همچنین این فروشگاه برای محصولات خود گارانتی بی قید و شرط گذاشته است تا مشتریان با خیلی آسوده به خرید بپردازند. اگر قصد خرید این محصول پر طرفدار را دارید همین الان می توانید به وسیله‌ی ایران کالا پرینتر خرید خود را انجام دهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.