معرفی کارتریج hp مدل 43X و راهنمای کامل خرید محصول

ادمین سایت 1401/11/01
کارتریج hp مدل 43X

معرفی کارتریج hp مدل 43X

یکی از غول‌های محصولات اچ پی، محبوب و خاص. این کارتریج برای استفاده روزمره مناسب نیست. برای این که متوجه کارایی و عملکرد مناسب کارتریج hp مدل 43X شویم باید بدانیم کارتریج چه تعریفی دارد و چگونه داخل دستگاه پرینتر یا چاپگر کار میکند.

کارتریج در ساختار دستگاه پرینتر چه نفشی ایفا می کند؟

دستگاه پرینتر یکی از دستگاه‌هایی است که امروزه در هر ساختار شرکت، دفتر و سازمان و اداره‌ای یافت می شود. پرینترها انواع  و اقسام متفاوتی دارند و به دسته‌های متنوعی تقسیم می شوند. خیلی از افراد در حال حاضر بی توجه به نیاز و انتظارات خود سراغ خرید دستگاه پرینتر می روند.بخاطر همین موضوع بسیار پیش می آید که با توجه به نیازهایی که دارند خرید پرینتری که انجام می دهند برای‌شان به صرفه نیست و احساس می کنند که برای خرید پرینتر زیاد هزینه کردند. هزینه‌ی مهمی که در دستگاه پرینتر یا دستگاه چاپ وجود دارد مواد مصرفی است که داخل پرینتر وجود دارد. این موادی که داخل پرینتر وجود دارد در مخزن استوانه‌ای شکلی به نام کارتریج قرار دارد که این مواد یا جوهر هستند یا تونر. که با توجه به این تقسیم بندی، جوهر در پرینترهای جوهرافشان و تونر در پرینترهای لیزری استفاده می شود. همه‌ی کاتریج‌های لیزری دارای دو بخش هستند، این دو بخش درام و تونر هستند. بعضی اوقات هر دوی این بخش‌ها در یک کارتریج قرار دارند و بعضی اوقات هر دو نوع در دو کارتریج جدا یافت می شوند. در کارتریج‌هایی که در مخزن آن‌ها جوهر وجود دارد به وسیله‌ی هد عملیات چاپ انجام می شود. در این نوع کارتریج هم بعضی اوقات این دو در یک کارتریج قرار دارد و گاهی هم جدا از هم قرار می گیرند.

 

در دو نوع پرینتری که بر اساس رنگ تقسیم می شوند در پرینترهای سیاه و سفید فقط از رنگ مشکی در کارتریج استفاده می شود و در پرینترهای رنگی، چهار رنگ اصلی آبی، قرمز، زرد و مشکی در کارتریج استفاده می شود و این امر ضروری است. چرا که تمام رنگ‌ها به وسیله‌ی این چهار رنگ ساخته می‌شود. ممکن است در پرینترهای رنگی نیز از دو کارتریج رنگی استفاده شود. یعنی یکی از کارتریج‌ها رنگ زرد آبی و قرمز و دیگری فقط رنگ مشکی باشد. بعضی از کارتریج‌ها چه لیزری و چه جوهرافشان به همراه خود یک چیپی دارند که وظیفه دارد وقتی کارتریج به پایان رسید اخطار دهد یا اعلام کند. که در واقع با توجه به مصرفی  که خریدار از کارتریج خود کرده است و تعداد چاپی که انجام داده است، مقدار کارتریج را تخمین زده و اعلام می کند که کارتریج دارد به پایان می رسد و در واقع همین چیپ وظیفه‌ی  erorانتقال را به پرینتر و بعد از آن به کامپیوتر به عهده دارد. اگر به پیام کارتریج دقت نشود ممکن است که رنگ داخل کارتریج خشک شود و امکان شارژ کردن کارتریج دیگر ممکن نباشد. در نتیجه با دیدن اولین پیام‌هایی حاوی از اینکه کارتریج دارد به پایان می رسد برای تعویض و شارژ آن باید اقدام کرد. تعلل در این زمینه ممکن است باعث شود حتی پرینتر نیز آسیب ببیند. علامت‌های پایان یافتن کارتریج هم بسیار ساده است. غیر از این چیپ که روی کارتریج و دستگاه پرینتر قرار دارد. از عملکرد کارتریج هم می توان متوجه شد که جوهر آن رو به پایان است.  به این صورت که عملیات چاپی که انجام می دهد کم رنگ یا غیر واضح چاپ می شود. این علامت مهمی است که پیامش این است که این کارتریج جوهر و یا تونرش رو به پایان است. در واقع بیشتر از این هم اگر به کارتریج فشار بیاید کیفیت چاپ مناسبی را ارائه نمی دهد.

 

مشخصات کارتریج hp مدل 43X

کارتریج‌های سری X با سری‌های دیگر برند اچ پی تفاوت های زیادی دارند. مخزن تونر کارتریج این نوع محصول بزرگ ‌تر هستند.در نتیجه می توان سه برابر سری A از این سری استفاده کرد و در واقع سه برابر آن عملیات چاپ روی کاغذ انجام داد.که این کارتریج را حجیم، بزرگ و پربازده می کند. برای همین این کارتریج به هیچ عنوان برای مصرف شخصی مناسب نیست.

این نوع کارتریج که کارتریج لیزری است مناسب دستگاه‌ پرینتر لیزری نیز می باشد. ترکیب تونر استفاده شده در این کارتریج فرمول مخصوص به خودش را دارد و در کل هر برندی برای ساخت تونر برای پرینترهای لیزری خود فرمول مخصوص خود را دارد و با هم متفاوت هستند. این کارتریج در مخزن استوانه‌ای شکل خود فقط رنگ مشکی دارد و مناسب برای پرینت‌های سیاه و سفید می باشد. در واقع برای چاپ اسناد، مدارک، و کلا نمودارها و متن‌ها با این کارتریج مناسب می‌باشند. و عکس وتصاویر رنگی مناسب چاپ با این نوع از کارتریج و پرینتر نیستند. هر کارتریجی توانایی چاپ مشخصی از چاپ روی کاغذ را دارد. و از حدود 1000 تا 50000 چاپ در کارتریج‌های مختلف امکان چاپ وجود دارد که بر اساس نیاز و انتظارات مشتری انتخاب می شود.کارتریج hp مدل 43X توانایی چاپ 30000 کاغذ را دارد. که این عدد کارتریج را جز پربازده ترین کارتریج‌های موجود در بازار می کند.این کارتریج، توانایی چاپ روی کاغذ A3 را نیز دارد و برای کسانی که نیاز به این نوع از چاپ دارند مناسب است.برای خرید محصول کارتریج اچ پی 43X کلیک کنید.

همچنین برای سازمان‌ها و اداره‌جاتی مناسب است که نیاز به چاپ بسیار بالایی دارند. و در طول روز نیاز به انجام فرایند چاپ با سرعت زیاد هستند. این کارتریج از با کیفیت ترین محصولات اچ پی قلمداد می شود که کیفیت چاپ آن بسیار بالاست و همچنین کیفیتی که در چاپ ارائه می دهد بسیار شفاف و پر رنگ محسوب می شود. همچنین این کارتریج در صورت پایان یافتن توانایی شارژ دارد و می ‌توان به راحتی آن را در محیط کار شارژ یا تعویض کرد. بخاطر مخزن تونر بزرگی که این کارتریج دارد به هیچ عنوان برای کارهایی که چاپ کمی لازم دارند، مناسب نمی‌باشد چرا که اگر در بازه زمانی زیادی از کارتریج استفاده نشود ممکن است که کارتریج آسیب ببیند. در هنگام به پایان رسیدن این کارتریج تنظیمات چیپ آن اعلام می کند که شارژ آن رو به پایان است. حتما با هشدار دستگاه باید برای تعویض یا شارژ مجدد آن اقدام کرد. و در نهایت برای این نوع کارتریج می توان از شارژ استفاده کرد تا کمی در هزینه‌ی آن صرفه جویی کرد. چرا که هزینه خرید مجدد این کارتریج بالا است و شارژ مجدد کارتریج برند اچ پی کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهد. ولی باید در نظر داشت که به هر صورت هر بار با شارژ کارتریجج  حدودا 10% از کیفیت آن و همچنین تعداد کاغذی که می‌تواند چاپ کند کم می‌شود. ولی باز با این حال کیفیت آن قابل قبول است و نیازی به خرید مجدد نیست.

این کارتریج با دستگاه‌های زیر از برند اچ پی سازگار است:

HP laserjet 9000 – 9000NFP – 9000DN – 9000HNF – 9040N – 9040MFP – 9050DN – 9050MFP

نحوه خرید کارتریج hp مدل 43X

فروشگاه اینترنتی کارتریج این محصول را با سه کیفیت متفاوت عرضه می کند. کیفیت اورجینال این محصول، کیفیت طرح اصل و کیفیت کپی. با مراجعه به سایت ایران کالا پرینتر سریعا می توان این محصول را خریداری کرد. همچنین این فروشگاه برای این کارتریج، گارانتی بی قید وشرطی لحاظ کرده تا مشتریان با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند. این محصول از طرف این سازمان برای خرید، به مشتریان پیشنهاد می شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.