راهنمای خرید و معرفی کارتریج Samsung مدل 105L

ادمین سایت 1401/10/11

معرفی کارتریج Samsung مدل 105L

یکی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین برندهای موجود در ایران است که در کنار سایر برندان فروش بالایی دارد.samsung برندقبل از معرفی یکی از پرفروش ترین محصولات کارتریج سامسونگ، لازم است بدانیم که کارتریج چیست و چه کاربردی دارد. کارتریج یکی از مهم‌ترین اجزای هر پرینتری است. کاربرد کارتریج مانند استخوان‌بندی و ستون پرینتر است. بدون کارتریج هیچ پرینتری نمی‌تواند چاپ انجام دهد و عملا کارایی ندارد. خود معنای لغوی کارتریج به معنای فشنگ یا استوانه است که با کارایی که در داخل پرینتر دارد بسیار نزدیک است. کارکرد کارتریج در دستگاه پرینتر شبیه به یک منبعی عمل می‌کند که جوهر یا تونر را داخل خودش نگه می‌دارد. در واقع چاپ‌های عکس و مدارکی که در نظر دارید، توسط کارتریج روی کاغذ انجام می‌شود. کارتریج‌ها در دو مدل مختلف عرضه میشوند. کارتریج‌های لیزری و کارتریج‌های جوهری. که با توجه به پرینتری که انتخاب می‌کنید، یکی از این دو مدل را دارند. نکته‌ی مهمی که در ارتباط با کارتریج‌ها وجود دارد، این است که این مواد داخل کارتریج‌ها هستند که موظفند چاپ را انجام دهند. در واقع با توجه به اینکه در دسته‌های متفاوتی قرار می‌گیرند کارکردهای متفاوتی دارند.در این مقاله قصد داریم به معرفی کارتریج Samsung مدل 105L بپردازیم.

به صورت خلاصه، وظیفه کارتریجی که با مخزن جوهر کار می‌کند به این شکل است که فرایند چاپ، به وسیله‌ی جوهر مشکی و رنگی توسط سوزن‌های نازلی که در هد پرینتر هستند، روی کاغذ به صورت پاششی انجام می‌شوند. در واقع در کیت کارتریج جوهری، سه رنگ اصلی همراه با رنگ مشکی وجود دارند و در چاپ‌های تخصصی مانند چاپ عکس، حتی از شش رنگ هم می‌شود استفاده کرد تا کیفیت چاپ بالا برود و عکس طبیعی تر به نظر برسد. و در کارتریج لیزری، در فرایند چاپ کارتریج، ما رنگ‌ها را به صورت پودر در کارتریج استفاده می‌کنیم و پودر برای تثبیت روی کاغذ به حرارت نیاز دارد. در واقع تونر راجذب میکند و درام کارتریج با لیزر باردار می‌شود. این نوع کارتریج به صورت مغناطیسی کار می‌کند. درپرینترهای لیزری ما با توجه به نیاز می‌توانیم هم کارتریج‌های تک رنگ که فقط از رنگ مشکی استفاده می‌کنند و کارتریج هایی با چهار رنگ اصلی استفاده کنیم.

مواد اولیه استفاده شده در هر دو نوع کارتریج، چه جوهری چه لیزری بسیار در کیفیت چاپ تاثیر می‌گذارند. هرچقدر مواد بهتری اسفاده کنید کیفیت بهتری در چاپ خواهید داشت. هر دو کارتریج امکان شارژ دارند. اما طریقه‌ی نگهداری ما از کارتریج هم بسیار مهم است و در نظر داشته باشید با هر بار شارژ کارتریج  امکانش هست که مقداری کیفیت چاپ افت داشته باشد.

مشخصات کارتریج Samsung مدل 105L

سامسونگ در سبد پرینترهای خود، مدل‌های مختلفی از پرینتر را دارد که با هر دونوع جوهری و لیزری کار می‌کنند. در نتیجه در

samsung MLT-D105L سبد کالای خود هم کارتریج‌های جوهری دارد و هم لیزری. این نوع کارتریج که با نام کامل

شناخته می‌شود؛ با تونر مخصوص خود کار می‌کند و یکی از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات سامسونگ است که در دو گرید متفاوت ارائه می‌شود.

کارتریج سامسونگ 105L قابلیت استفاده در پرینترهای زیر را دارد.

Samsung ML-1915 -ML-1910 -ML-2525 – ML-2580N –  ML-2525W – SCX-460

SCX-4623F- SCX-4623FN – SF-650 – SF-650P

 

این کارتریج، توانایی چاپ 2500 کاغذ A4 را دارد و بعد از تمام شدن شارژ کارتریج، با تونر مخصوص خود مجدد شارژ می‌شود.مزیت مهم این کارتریج نسبت به اکثر محصولات هم قیمت با آن، قابلیت چاپ بالای کاغد این کارتریج است. کارتریج‌های دیگر هم‌رده با این محصول عموما تعداد کاغذ کمتری را می‌توانند چاپ کنند‌.این تعداد چاپ، همراه با کیفیتی که در تمام چاپ‌هایش دارد این کارتریج را به گزینه‌ی مناسبی برای خرید تبدیل کرده است.

مانند اکثر کارتریج‌ها این کارتریج نیز قابلیت شارژ مجدد را دارد و این قابلیت تا دوازده بار قابل تمدید است. مشخص است که شارژ کارتریج بهتر است که توسط متخصص انجام شود تا پرینتر شما کمتر آسیب ببیند؛ اما پیشنهاد می‌شود بخاطر آسیبی که ممکن است شارژ مجدد کارتریج به پرینتر بزند و کیفیت چاپ شما پایین بیاید، تا جایی که امکانش هست تلاش کنید که کارتریج خود را تعویض نمایید. کارتریج اصلی همواره کیفیت بهتر و ماندگاری بهتری به شما ارائه می‌دهد. در عین حال به پرینتر شما آسیبی نمی‌رساند و عمر آن را افزایش می‌دهد. تعویض و جایگذاری کارتریج هم بهتر است توسط متخصص انجام شود.

به صورت شبه اصل، در بازار ایران موجود است. ولی استفاده از آن به معنای کیفیت پایین‌تر این SUMSUNG105L کارتریج

این محصول نسبت به نسخه اورجینال این مدل نیست. بلکه شما هزینه‌ی کمتری  نسبت به نسخه‌ی اورجینال سامسونگ انجام دادید (این نسخه نیز در بازارایران موجود است.) و با همان کیفیت نسخه‌ی شبه اصل، کار خود را پیش برده‌اید.

قابلیت گارانتی بدون قید دارد که این گارانتی توسط ایران کالا پرینتر به مشتریان این محصول 105L سامسونگ Aکارتریج گرید

همراه با خرید ارائه می‌گردد.

نحوه خرید کارتریج samsung مدل 105L

این محصول را سرچ کرده و خریداری کنید.اگر قصد خرید این نوع پرینتر را دارید میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کارتریج نمایید. اگر نیاز به مشورت و راهنمایی در خصوص خرید پرینتر و کارتریج دارید، میتوانید با متخصصان و کارشناسان این مجموعه تماس حاصل بفرمایید تا به شما برای خرید محصول کمک کنند.

 

چه زمانی متوجه می‌شویم که زمان تعویض کارتریج رسیده است؟

مخزن هر کارتریجی در زمان مشخصی به پابان می‌رسد. با توجه به اینکه به چه شکلی از آن استفاده کردید، در زمان های متفاوت برای هر شخص، کارتریج  پرینتر خالی می‌شود. تشخیص نزدیک شدن پایان عمر کارتریج کار بسیار ساده‌ای است. وقتی پرینتر شما چاپ روی کاغذ را کم‌رنگ، بی کیفیت یا محو انجام می‌دهد یعنی مشکلی برای کارتریج شما به وجود آمده است. مهم‌ترین دلیلی که برای این مشکل وجود دارد این است که، مخزن کارتریج شما رو به پایان است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به شارژ یا تعویض آن اقدام کنید. اگر این کار را در فرصت مناسب انجام ندهید، پرینتر شما به مرور زمان به مشکل خواهد خورد و شاید مجبور شوید برای تعمیر یا تعویض پرینتر خود با هزینه‌ی زیاد اقدام کنید. پس پیشگیری بهتر از درمان است و با اولین علائم کم‌رنگ بودن یا اختلال در چاپ به پرینتر خود توجه کنید.اگر از پرینتر خود خوب نگهداری کنید تا سال‌ها نیازی نیست که نسبت به تعمیر و خرید مجدد پرینتر اقدام کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.