معرفی و مشخصات کامل کارتریج HP مدل 107A

ادمین سایت 1401/09/12
کارتریج HP مدل 107A

همانطور که میدانید پرینترها رایج ترین دستگاه در خانه ها و ادارات میباشند به طور معمول استفاده از برخی وسایل نیازمند شناخت لازم و کافی از آنها میباشد یکی از مهم ترین قطعات موجود در پرینتر ها کارتریج است تامین رنگ پرینتر به عهده این قطعه از پرینتر می باشد جوهر و یا تونر کارتریج که برای چاپ کاربرد دارد در درون قطعه کارتریج قرار می‌گیرد و بعد از مدتی بر اساس میزان استفاده از پرینتر مقدار آن به اتمام می رسد  شارژ کارتریج و یا خرید مجدد به صورت کاملاً انتخابی می باشد برخی افراد آنها را مجددا شارژ میکنند و برخی نیز ترجیح میدهند تا قطعه را مجدد خریداری کنند. در این مطلب به معرفی کارتریج hp مدل 107A به صورت اختصاصی می پردازیم.

ویژگی های مهم کارتریج اچ پی

در این پرینترها، برای کسب نتیجه بهتر می‎توانید از کارتریج‌های قابل شارژ به جای شارژ کارتریج استفاده کنید. توجه داشته باشید که عدم استفاده از جوهر مناسب، می‌تواند اثرات مخربی بر هد دستگاه داشته باشد.تعداد دفعات شارژ کارتریج‌ها بسته به اینکه کارتریج اصلی یا طرح باشد متفاوت می‌باشد. پرینترهای لیزری برخلاف پرینترهای جوهرافشان، محدودیت چندانی در تعداد دفعات شارژ کارتریج ندارند و در صورتی که از تونر باکیفیت استفاده شود، کیفیت چاپ تا حدود 90 درصد حفظ خواهد شد.برخی مواقع برای کسب نتیجه بهتر در کیفیت چاپ، برخی از قطعات به هنگام شارژ کارتریج می‌بایست تعویض شوند. در این صورت از حرفه‌ای بودن تکنسین مربوطه اطمینان حاصل کنید.

معرفی کارتریج HP مدل 107A

هر پرینتر، کارتریج مخصوص به خود را دارد. سازگاری کارتریج و پرینتر نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید.کارتریج ها محفظه‌های استوانه‌ای شکل هستند که از تونر یا جوهر موجود در پرینتر های لیزری و جوهر افشان نگهداری می‌کنند. کیفیت کارتریج رابطه مستقیم با کیفیت چاپ دارد. در این بخش به کارتریج hp پرداخته و به معرفی کارتریج اچ پی مدل a107 میپردازیم. برند اچ پی یکی از بهترین و مطرح ترین برند های موجود در بازار است که در زمینه طراحی و فروش پرینتر ، فروش کارتریج و … محصولات با کیفیتی را در بازار جهانی عرضه می کند. کارتریج اچ پی مدل a107 یکی از کارتریج های بسیار خوب برند اچ پی می باشد. این مدل به صورت تک کاره و صرفا به جهت پرینت سیاه و سفید در کیفیت بسیار بالا طراحی شده است. این کارتریج با قدرت بالا در پرینت باکیفیت سبب افزایش سرعت نسبت به سایر دستگاه های مشابه شده است.در حقیقت چاپگری که در حال مشاهده آن هستید برای انجام امورات خانگی و یا ادارات و محل کار کوچک طراحی شده است. در صورتی که در ماه کمتر از 1500 برگ برای چاپ نیاز دارید این دستگاه مناسب شما می باشد.

مشخصات کارتریج HP مدل 107A

در اولین نگاه شاهد یک صفحه ال ای دی کوچک در کنار دستگاه خواهید بود. این صفحه امکانات زیادی از دستگاه را در اختیار شما قرار نخواهد داد. تنها به خاموش و یا روشن کردن و متوجه شدن اخطار های جزئی به کمک این صفحه خواهید شد. یکی از پر بازده ترین کارتریج های حجیم شرکت اچ پی این کارتریج می باشد و قابلیت و توان چاپ تا ۱۰۰۰ برگ را دارد. این کارتریج برای شرکت هایی که از این نوع پرینتر های a4استفاده می کنند بسیار صرفه اقتصادی دارد. کارتریج اچ پی 107A از سری کارتریج های به روز و جدید برند اچ پی می باشد. قابلیت شارژ مجدد تا چند بار از ویژگی های بارز این کارتریج است. این کارتریج با هر بار شارژ حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ برگ را چاپ می کند.

نحوه شارژ کارتریج اچ پی مدل a107

مهمترین عامل در شارژ این مدل کارتریج, شیوه صحیح باز و بسته کردن آن و همچنین استفاده از تجهیزات متناسب با انجام این کار می باشد. اگر در انجام این کار تخصص و مهارت کافی وجود نداشته باشد و از ابزارهای عمومی برای این کار استفاده شود باعث خرابی کارتریج خواهد شد. توجه داشته باشید که این کارتریج بسیار ظریف تر و حساس تر از سایر موارد می باشد و نیازمند دقت و توجه بالایی هستند. شارژ کردن کارتریج پرینتر اچ پی سلیقه ای نیست, بلکه باید به صورت علمی انجام شود و تمام پارامترها و شرایط را در آن سنجید. حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت تعویض کردن و یا شارژ کردن کارتریج پرینتر های خود حتماً کار را به تکنسین های نمایندگی آن بسپارید. زیرا آنها با دقت و توجه کافی و همچنین مهارت و ابزارهای متناسب با انجام این کار, خدمات را ارائه خواهند داد.

ساختار مواد کارتریج HP 107a اصلی و طرح

کارتریج اچ پی مدل a107 لیزری مورد استفاده در پرینترهای اچ پی در ست‌های CMYK یا همان رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و مشکی تولید می‌شوند. و با ترکیب‌ این رنگ‌های طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف را می‌توان به‌دست‌ آورد. پلیمر مورد استفاده در تونر تولید‌کنندگان مختلف فرق می‌کند. ترکیب تونر از برندی به برند دیگر و حتی از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. فرمولاسیون، اندازه‌ی ذرات و نقطه‌ی ذوب مهم‌ترین متغیرها در تونرهای مختلف هستند. ابتدا اندازه‌ی ذرات تونر بین 14-16 میکرومتر متغیر بودند. برای افزایش وضوح تصویر اندازه‌ی ذرات کاهش داده شد تا با اندازه‌‌ای برابر با 8 تا 10 میکرومتر وضوحی برابر با 600 dpi حاصل شود. کاهش بیشتر ذرات برای افزایش وضوح در‌حال‌حاضر توسط شرکت‌های مختلف در دست توسعه است. شرکت‌های تولید‌کننده‌ی تونر دارای بخش‌های کنترل کیفیت برای توزیع اندازه‌ی ذرات هستند تا پودری مناسب برای استفاده در پرینترهای خود تولید کنند.

 

کارتریج تونر که تونر لیزری هم نامیده می‌شود از اقلام مصرفی پرینترهای لیزری است. کارتریج‌های تونری حاوی پودر تونر هستند. این تونرها شامل مخلوطی خشک و ریز از ذرات پلاستیکی و کربنی همراه با رنگ‌ مشکی یا دیگر رنگ‌ها هستند. تونر موجود در کارتریج توسط درام که به‌صورت الکترواستاتیک شارژ شده است روی کاغذ انتقال داده شده و توسط رول‌های گرم شده روی کاغ حک می‌شود.پرینترهای رده‌پایین و رده‌متوسط معمولا از دو قسمت مصرفی تشکیل شده‌اند: کارتریج تونر و درام. درام پرینتر معمولا عمر بسیار بیشتری از کارتریج دارد. برخی از کارتریج‌ها قسمت درام را درون خود دارند؛ در نتیجه، با هر‌بار تعویض تونر، درام هم تعویض می‌شود. بعضی از افراد این طراحی را غیرضروری تلقی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن هزینه‌ی اقلام مصرفی دستگاه به دلیل تعویض بیجای درام افزایش می‌یابد. مدل‌هایی که دارای تونر و درام مجزا هستند، اگرچه تعویض آن‌ها کمی دشوارتر است از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.شما می توانید کارتریج مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی کارتریج تهیه کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.