معرفی کارتریج hp مدل 305A و بررسی مشخصات آن

ادمین سایت 1401/11/16
کارتریج hp مدل 305A

معرفی کارتریج hp مدل 305A

کارتریج مخزنی است استوانه ای شکل که در داخل پرینتر قرار می گیرد. کارتریج ها برای هر دو مدل مختلف پرینتر لیزری و پرینتر جوهرافشان به طور مجزا و اختصاصی طراحی می شوند و کارتریج‌ها نیز به دو دسته‌ی لیزری و جوهرافشان متعاقبا تقیسم می شوند. بعضی کارتریج‌های پرینتر اچ پی لیزری هستند و مخزن کارتریج برند اچ پی حاوی پودرها یا تونرهایی است که برای پرینترهای لیزری مناسب است. و مخزن کارتریج‌های جوهر افشان با جوهر پر شده است که مناسب پرینترهای جوهرافشان برند اچ پی می باشد. از کارتریج در پرینتر برای عملیات چاپ استفاده می شود و دستگاه پرینتر بدون وجود کارتریج عملا نمی تواند هیچ چاپی انجام دهد. در واقع کارکرد کارتریج به این شکل است که با استفاده از پرینتر عملیات چاپ روی کاغذ را انجام  می دهد. در واقع منبع رنگ چاپ در کارتریج قرار دارد. با خرید هر پرینتر داخل آن یک عدد کارتریج وجود دارد که کارتریج اصل برند اچ پی می باشد. اما بعد از گذشت زمان منبع استوانه ای کارتریج تخلیه می شود و عمر آن به پایان می رسد. ممکن است پرینتر یک بار خریداری شود اما کارتریج باید بعد از اتمام دوره استفاده از آن، مجدد شارژ یا تعویض گردد. و تمام کارتریج ها این خصوصیات را دارند. ممکن است فقط نسبت زمان عمر آن‌ها با هم تفاوت کند. که این مساله بستگی به فضای داخلی کارتریج و نوع پرینتر دارد. هر برندی برای تولید چاپگر یا پرینتر خود کارتریجی را هم متناسب با آن تولید می کند.در ادامه مشخصات کارتریج hp مدل 305A را بررسی خواهیم کرد.

کارتریج اچ پی و پرینتر متناسب با آن

برندهای مختلف با توجه به پرینترهایی که تولید کرده اند کارتریج هایی را نیز متناسب  با آن‌ها وارد بازار کرده اند. هر کارتریجی متناسب با پرینتر کمپانی سازنده‌ی آن ساخته می شود. نمی شود از کارتریج اچ پی در پرینتر یک کمپانی دیگر استفده کرد و هیچ کمپانی همچین امکانی را ندارد. در نتیجه خیلی مهم است که حتما از کارتریجی استفاده گردد که در همان کمپانی تولید شده است. نکته‌ی دیگری نیز وجود دارد که از هر کارتریجی نمی توان در هر پرینتر اچ پی استفاده کرد. کارتریج‌های هر کمپانی چه سامسونگ چه اچ پی یا حتی کنون هر کدام با چند دستگاه پرینتر مخصوص همان کمپانی سازگاری دارند. و در همان دستگاه امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

عواقب استفاده از کارتریج در دستگاه پرینتر اشتباه

اگر از کارتریج در دستگاه پرینتر برند دیگری استفاده شود یا حتی در پرینتری از خود برند اچ پی نصب شود که با آن سازگاری ندارد، ممکن است مشکلات بسیار زیادی را برای شما به عنوان مصرف کننده ایجاد کند. اولین مساله ای که وجود دارد این است که خود کارتریج آسیب می بیند و از کار می افتد. و نکته‌ی دیگری نیز وجود دارد و آن این است که ممکن است به دستگاه پرینتر یا چاپگر اچ پی شما صدمه بزند و آن را خراب کند. در نتیجه این ریسک را به هیچ عنوان نکنید. با توجه به اینکه محصولات اچ پی جز محصولات گران بازار پرینتر و کارتریج محسوب می شوند شما ضرر زیادی را متحمل می شوید و نتیجه ی دلخواه خود را نمی گیرید. بسیار مهم است که از کارتریج، فقط در پرینترهایی استفاده شود که با آن‌ها سازگار است و هم خوانی دارد تا انتظارات شما را فراهم کند. هم چنین کارتربج‌های اچ پی در سه نوع کیفیت متفاوت در بازار ایران موجود هستند. و ممکن است که کیفیت فیک را به جای اصل به شما بفرشوند. حتما در هنگام خرید به این ساله دقت کنید. استفاده از کارتریج فیک نیز عملکرد چاپ را بسیار پایین می آورد و همنین احتمال اینکه به دستگاه پرینتر آسیب برساند بسیار زیاد است. اگر بودجه مالی مناسبی برای تعویض مجدد کارتریج اچ پی ندارید می توانید کارتریج را شارژ کنید. این امکان در کارتریج های اچ پی وجود دارد که تا چند بار شارژ شوند. دقت کنید که شارژ کارتریج نیز آن کیفیت اولیه را ندارد و با هر بار شارژ تا 10% کیفیت آن و تعداد کاغذی که می تواند چاپ کند هم کم می شود. اما با این حال بسیار گزینه‌ی بهتری از خرید نمونه‌ی فیک این کارتریج است .

مشخصات کارتریج hp مدل 305A

به صورت کلی با نحوه عملکرد کارتریج اچ پی در پرینتر آشنا شدیم. حالا نوبت به آن رسیده است که یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین کارتریج‌های این برند را معرفی کنیم. محصولی که بسیار پر فروش است و جز کاربردی ترین کارتریج های برند اچ پی محسوب می شود. این کارتریج جز کارتریج‌های رنگی برند اچ پی محسوب می شود به چه معنا؟ به این معنا که در این کارتریج از هر چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و زرد استفاده شده است. کارتریج‌ها در دو مخزن رنگی مختلف  برای چاپ روی کاغذ تولید می شوند. کارتریج‌هایی که تنها رنگ مشکی دارند و کارتریج هایی که به صورت رنگی تولید می شوند. این کارتریج توانایی چاپ یا پرینت رنگی را دارد. یعنی علاوه بر چاپ اسناد و متون، می تواند عکس و تصویر را نیز با کیفیت خوب چاپ کند.  در نتیجه این کارتریج توانایی چاپ 2200 برگ رنگی و 2000 برگ با رنگ مشکی را دارد. این تعداد پرینت مقدار بسیار مناسبی برای افراد و سازمان هایی است که تعداد چاپ نه خیلی زیاد و نه خیلی کم را در بازه‌ی کوتاه مدت دارند. در خاطر داشته باشید که اگر مدت طولانی‌ای از کارتریج استفاده نشود ممکن است جوهر و تونر داخل آن خشک شود و کارتریج آسیب ببیند. در نتیجه مهم است که با توجه به انتظارات و پیش بینی خود از چاپ و پرینتی که می خواهید انجام دهید کارتریج  را خریداری کنید. تا هم از کارتریج به درستی استفاده کنید و هم هزینه‌ی بیشتری نسبت به انتظارات خود نکنید.

برای خرید محصول کارتریج اچ پی 305A کلیک کنید.

کارتریج hp مدل 305A با کدام پرینترها سازگار است؟

کارتریج اچ پی 305A تنها با دستگاه‌های پرینتر زیر از برند اچ پی سازگار است:

HP laserjet enteprise 300 . 400 color -M351nw – M451dn – M451nw – M451dw – M475n – M475dw 

همچنین این کارتریج بعد از به پایان رسیدن تونر در مخزن استوانه ای شکل خود قابلیت شارژ دارد و شارژ یا تعویض آن به سادگی در محل کار یا خانه قابل انجام است.

کارتریج hp مدل 305A را چگونه خریداری کنیم؟

خرید کارتریج و یا شارژ آن اصلا کار سختی نمی باشد. با توجه به نوع پرینتری که خریداری کردید و برند آن سراغ کارتریج های مناسب پرینتر خود بروید.این کارتریج از برند اچ پی در سه کیفیت موجود می باشد. برای خرید این نوع کارتریج می توان به موسسات تخصصی فروش کارتریج مراجعه کرد. پیشنهاد می شود که به هیچ عنوان سراغ محصول فیک این کارتریج نروید. کارتریج فیک مخصوصا برای پرینتری از برند اچ پی اصلا به ضرر و زیانی که می زند، نمی ارزد. همچنین ایران کلا پرینتر به عنوان یک موسسه تخصصی  این محصول خریداری شود.

این محصول را در سه کیفیت به فروش می‌رساند. پیشنهاد می شود که گرید A این محصول خریداری شود تا هم کیفیت چاپ و پرینت حفظ شود و هم مدت طولانی تری بتوان از آن استفاده کرد. در کل استفاده از کارتریج اورجینال و اصل برای دستگاه پرینتر اچ پی پیشنهاد می شود. اما دو نوع کیفیت دیگر را نیز سازمان ایران کالا پرینتر موجود دارد و برای خرید این محصول، گارانتی بی قید و شرطی گذاشته است تا مشتریان با خیال راحت خرید خود را انجام دهند. اگر در ارتباط با کارتریج‌ها و کارکرد این محصولات سوال یا مشاوره‌ای نیاز داشتید کارشناسان و متخصصان ایران کالا پرینتر در کنار شما هستند تا بهترین خرید را برای پرینتر خود انجام دهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.