راهنمای کامل خرید محصول کارتریج hp مدل 307A

ادمین سایت 1401/10/14
راهنمای کامل خرید محصول کارتریج hp مدل 307A

وقتی صحبت از پرینت به میان میاید این تصور در ذهن شکل میگیرد که کدام قسمت از دستگاه کار این رنگ حک شده روی کاغذ را انجام میدهد در واقع چاپ یا پرینت، به عمل پاشیده شدن رنگ یا گداختن پودر بر روی کاغذ توسط دستگاه پرینتر یا کپی اطلاق می شود. این رنگ در داخل قطعه ای به نام کارتریج قرار میگیرد به منبع رنگی که بر روی کاغذ توسط پرینتر حک می شود. این ماده در پرینتر خای لیزری و جوهر افشان متفاوت است.به اين ماده ، جوهر در پرینترهای جوهر افشان و پودر یا تونر در پرینترهای لیزری می گویند. در ادامه قصد داریم تا یک تعریف کلی از کارتریج و همچنین معرفی کاملی از کارتریج hp مدل 307A را برای شما داشته باشیم. در این محتوا با ما همراه شوید.

 

برای خرید کارتریج اچ پی 307َA کلیک کنید

پرینتر چیست؟

همانطور که می دانید امروزه چاپگرها یکی از ملزومات اصلی برای اکثر شرکت ها و ادارات می باشد. از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان و ارباب رجوع شرکت ها و ادارات همگی نیاز به پرینت اسناد و فایل های خود دارند. برخی نیز از پرینتر برای کارهای روزانه خود استفاده کرده و از این طریق کسب درآمد می کنند.پرینتر (Printer) که در زبان فارسی از آن با نام چاپگر یاد می‌شود یکی از تجهیزات جانبی رایانه است. احتمالاً همگی ما برای یک‌بار که شده ناچار به استفاده از این پرینتر شده‌ایم به ویژه اگر سر و کارمان با اداره‌ها و سازمان‌ها بوده و یا مشغول تحصیل و تحقیق بوده‌ایم. برخی از ما نیز به صورت تخصصی کار با این دستگاه را تجربه می‌کنیم و کاربر حرفه‌ای این حوزه هستیم. اما پرینتر چیست و چگونه کار می کند؟ پرینتر، در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به کاربر کمک می‌کند تا متن یا تصویر ایجادشده در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ کند.

پرینترها در انواع و مدل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که عبارتند از: چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی. در اواسط دهه ۱۹۸۰ بود که پرینترهای جوهر افشان به بازار معرفی و ارائه شدند و با گذشت مدت زمانی اندک توانستند جایگاه خود را به عنوان یکی تجهیزات پرکاربرد و مفید مستحکم سازند. چاپگرها در انواع «رنگی» و «سیاه و سفید» وجود دارند. منبع تأمین رنگ در چاپگرها، بسته به نوع چاپگر، تونر یا کارتریج است. اپسون را سازنده نخستین پرینترهای جهان دانسته‌‌اند. «سیکو اپسون» که بیشتر با نام اپسون در سراسر جهان شهرت دارد، یک شرکت ‌فناوری ژاپنی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چاپگر و اطلاعات و تجهیزات مرتبط با تصویربرداری در جهان است.

 

کارتریج چیست؟

به طور كلي كارتريج ها به دو دسته زير تقصيم ميشوند.کارتریج جوهر افشان (به انگلیسی: Ink cartridge) منبع تامین رنگ در چاپگرهای جوهرافشان است. چاپگرهای جوهرافشان به وسیلهٔ پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحهٔ کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شود.کارتریج تونر (به انگلیسی: Toner cartridge) یا لیزر تونر (به انگلیسی: laser toner) یا کارتریج لیزری یکی از اجزای مصرف شدنی پرینتر لیزری است که شامل پودر تونر می‌باشد. تونر به وسیلهٔ شارژ الکترواستاتیک درام و گداختن آن با غلتک بر روی کاغذ در مدت زمان انجام پرینت، روی کاغذ چاپ می‌شود.

انواع کارتریج:

کارتریج اصلی

کارتریج اصلی، کارتریجی است که توسط کارخانه سازنده دستگاه پرینتر یا کپی تولید و با هولوگرام اصلی روانه بازار می گردد. این نوع کارتریج اگرچه با کیفیت خوب و سازگار با دستگاه می باشد اما هزینه زیادی را به کاربر تحمیل می نماید. کارتریج اصلی برای چاپ های با کیفیت و با قابلیت ماندگاری بالا مناسب است.

کارتریج طرح(غیر اورجینال)

کارتریج طرح، کارتریجی است که توسط شرکت های غیر سازنده پرینتر و کپی تولید می شوند که کلیه قطعات آن تولید اول هستند. این کارتریج ها اگرچه با کیفیت کاتریج اصلی فاصله دارند اما از نظر هزینه برای کاربر مقرون به صرفه بوده و قابلیت شارژ مجدد خواهند داشت. برند اچ پی هر دو مدل کارتریج 307A را از جهت طرح یا اصل بودن در بازار دارد.

 

مشخصات کارتریج hp مدل 307A

کارتریج  اچ پی , از سری کارتریج های رنگی لیزری HP میباشد که سازگار با پرینترهای HP Color LaserJet Professional CP5225dn (CE712A BGJ)) است و قادر است هر رنگ 7300 برگ را به چاپ برساند . کارتریج 307A اچ پی, به صورت طرح و غیر اورجینال در بازار موجود است و با قیمتی به صرفه تر نسبت به کارتریج اصل آن به فروش میرسد . کارتریج رنگی 307A قابلیت شارژ دوباره را دارد و هر چند کیفیت چاپ پایینی نسبت به نوع اصلی خود دارد اما برای انجام کارهای روزمره و روتین گزینه مناسبی هستند.

 

نکاتی که درباره خرید کارتریج لیزری باید بدانیم

نکته خیلی مهم اینجاست که برای کاربر و خریدار نهایی کارتریج، تشخیص اینکه کارتریجی که خرید کرده از چه کیفیتی برخوردار می باشد کار ساده ای نیست و همین دلیل باعث می شود که افراد بعضی اوقات کالای با کیفیت پایین را بجای کارتریج با کیفیت بالا خریداری کنند.بررسی کیفیت کارتریج لیزری ملزم به شناخت کافی و تخصص دارد و معمولا برای کاربر کار آسانی نیست، در بعضی  موارد پس از نصب کارتریج در چاپگر، مصرف کننده متوجه کیفیت پایین چاپ میشود ولی در خیلی از مدلها این تفاوت کیفیت برای کاربر قابل تشخیص نمی باشد و برای چک کردن کیفیت کارتریج باید همه قطعات داخل کارتریج و حتی میزان پودر داخل کارتریج را بررسی نمود که این کار نیاز به تخصص و تجربه کافی می باشد شما باید در خرید کارتریج hp و هر کارتریج دیگری نهاید دقت را داشته باشید تا محصول مناسب و کاربردی ای را تهییه کنید.

 

شارژ کارتریج hp مدل 307A

 

بطور میانگین این کارتریج ظرفیت چاپ صفحه تا 7300 برگ رنگی را دارد که البته برای محیط های اداری و تجاری مناسب می باشد. کارکرد کارتریج بر حسب چاپ 5 درصد روی کل کاغذ A4 حساب می شود. اگر تونر کارتریج HP 307A تمام شده فقط کافیست آنرا به متخصصین در این حوزه ارائه دهیذ تا شارژ کارتریج پرینتر شما را انجام دهند و کارتریج را سرویس کنند و همانند قبل به کار خود ادامه دهد.

شارژ کارتریج 307A تونری 

شارژ کارتریج تونر، پر کردن مجدد کارتریج های لیزری رنگی است. شارژ تونر کارتریج باعث می شود که شما مجددا از کارتریج خود استفاده کنید، این امر باعث صرفه جویی در هزینه، جهت خرید کارتریج جدید می شود. اما ناگفته نماند که، کارتریج های تونر را نمی توان به طور نامحدود شارژ نمود، زیرا قطعات آن مانند غلطک، درام و… به مرور زمان فرسوده شده و بلااستفاده می شوند.که این مورد معمولا با تعویض قطعه حل خواهد شد.

این کارتریج  تونر لیزری رنگی اچ پی HP، می تواند قبل از اقدام به شارژ مجدد، حدودا ظرفیت 8000 تا 10000 برگ را با چاپ واضح و با کیفیت به شما ارائه دهد. پس از شارژ مجدد این کاتریج تونر تا چندین بار قابل شارژ بوده و پس از آن کیفیت چاپ پایین آمده و قطعات کارتریج با استفاده مکرر، فرسوده می شوند. معمولا می بایست بعد از 4 یا 5 بار شارژ، اقدام به کارتریج 307A تونر لیزری اچ پی نمایید تا کیفیت اولیه را در چاپ های خود به دست آورید.

ست کارتریج اچ پی 307A چهار رنگ 

این کارتریح شامل چهار رنگ مشکی، آبی، قرمز و زرد است که کدهای فنی متفاوتی دارند. کدهای فنی آنها به ترتیب CE740A, CE741A, CE742A, CE743A می باشد. کد عمومی این ست 307A است. ست کارتریج مورد نظر فقط با دستگاه HP Color LaserJet Professional CP5225 سازگار می باشد. این  کارتریج  قادر به چاپ 7300 برگ کاغذ است. این ست غیر اورجینال، از مواد درجه یک Grade A ساخته شده و قابل شارژ هستند.

کیفیت کیت کامل کارتریج لیزری رنگی 307A اورجینال hp

کیت کامل کارتریج لیزری رنگی 307A اورجینال hp از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است و کیفیت چاپ رنگی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. تونر استفاده شده در این کارتریج از نوع نانو بوده و توان چاپ بسیار بالایی در ماه دارد.این کارتریج ها مورد استفاده در پرینترهای لیزری در ست‌های CMYK یا همان رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و مشکی تولید می‌شوند.کیت کامل کارتریج لیزری رنگی 307A اورجینال hp با نام های متفاوتی شناخته میشود به طوره مثال اغلب با کد فنی این کارتریج ها را میشناسند که کد فنی این کارتریج ها عبارت است از CE742A, CE741A, CE740A, CE743A و به نام تونر 307A و یا 5225 شناخته میشود و قادر به چاپ مشکی 7000 برگ و رنگی 7300 برگ است.

یکی از مزایای کیت کامل کارتریج 307A لیزری رنگی اورجینال hp نوع تونر لیزری استفاده شده در کارتریج میباشد که کیفیتی بسیار بالا را برای شما به ارمغان می‌آورد. این تونر لیزری قیمت بسیار مناسبی دارد که برای شما میتواند بسیار جذاب باشد.یکی از مهمترین ویژگی های کیت کامل کارتریج لیزری رنگی 307A اورجینال hp این است که آلیاژی که در قطعات آن به کار رفته از مرغوب ترین نوع میباشد.کارتریج لیزری رنگی 307A اورجینال hp از بهترین نوع پلاستیک و آلمینیوم استفاده شده که عمر مفید بسیار بالایی دارد و دیگر نیاز به تعویض بلید ها نیست.برای تهیه کارتریج hp مدل 307A می توانید از طریق همین فروشگاه اینترنتی کارتریج اقدام کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.