شارژ کارتریج اچ پی چگونه انجام می شود؟+مشکلات آن

1401/03/31
آموزش شارژ کارتریج اچ پی

آموزش شارژ کارتریج اچ پی را با هم مطالعه میکنیم. کارتریج hp محصول شرکت معتبر اچ پی است. کارتریج ها بعد از اتمام تونر و جوهر باید شارژ شوند. شارژ کارتریج اچ پی با کمترین قیمت توسط کارشناسان مربوطه و در محل انجام می گیرد.

 معرفی کارتریج اچ پی

کارتریج اچ پی  یکی از قطعات مهم و اساسی پرینتر یا دستگاه کپی است که دارای ظاهری مخفظه ای شکل می باشد. در این محفظه قطعه ای دیگر بنام درام تعبیه شده است که در درام جوهر و تونر جهت چاپ نوشته ها، تصاویر و اسناد موردنیاز شما نگهداری می شوند که پس از هرچند بار استفاده از این مواد، باید شارژ کارتریج انجام شود. اچ پی نام برند و شرکتی معتبر است که دستگاه هایی همچون پرینتر را با بالاترین کیفیت تولید می کند.کارتریج hp در دو نوع کارتریج لیزری و کارتریج جوهرافشان ساخته می شوند. مدل لیزری با تونر و مدل جوهرافشان با جوهر کار می کنند.همچنین شما می توانید کارتریج های اچ پی را در دو نمونه اصل و طرح خریداری نمایید. مدل اصل با اینکه از نظر چاپ اسناد باکیفیت تر است اما برای مشتری بسیار پرهزینه خواهد بود برخلاف نمونه طرح که مقرون بصرفه تر است اما کیفیت چاپ در آن، پائین تر از کارتریج اصل می باشد.

انواع کارتریج اچ پی

گفته شد که کارتریج ها عضو اصلی چاپگرها هستند و تاثیر مستقیمی بر عمر دستگاه و کیفیت چاپ اسناد دارند و در دو گروه دسته بندی می شوند.

  • گروه کارتریج لیزری اچ پی: این کارتریج ها از دو قسمت تونر و درام ساخته می شوند که جهت چاپ تصاویر و نوشته ها باید تونر توسط درام ذوب شود تا مورداستفاده قرار گیرد. تونر و درام در برخی از کارتریج ها بصورت جداگانه و در مدل های دیگر، هر دوی آنها در یک کارتریج جایگذاری می شوند.
  • گروه کارتریج جوهرافشان اچ پی: این نمونه، منبع ذخیره جوهر است که جهت نگهداری این ماده، برای آن یک یا چند منبع طراحی می کنند. جهت برقراری ارتباط میان پرینتر و کارتریج، شرکت اچ پی در ساخت آنها، اتصالات الکترونیکی نیز ایجاد نموده است.

برای آموزش و شارژ کارتریج اچ پی جوهرافشان و لیزری می بایست به موقع اقدام نمایید زیرا تاخیر در شارژ، به دستگاه شما آسیب وارد می نماید و کیفیت چاپ اسناد را پائین می آورد.

 

علائمی که نشان می دهند کارتریج به شارژ نیازمند است

پس ‌از چندین بار استفاده پرینتر، جوهر یا تونر کارتریج به اتمام می رسد و نیاز به شارژ خواهد داشت. البته گاهی هم با تکان دادن مخزن کارتریج، شما قادر خواهید بود تا چند برگه یا سند را کپی کنید تا زمانی که‌ مواد کاملا خشک شوند، سپس اقدام به شارژ نمایید.

توجه نمایید که جهت انجام عمل  فروش کارتریج ، با کارشناسان و متخصصین مربوطه تماس بگیرید تا با مراجعه حضوری، پرینتر شما را شارژ نمایند.

اکنون به چند علامت که نشان دهنده اتمام شارژ کارتریج است توجه نمایید تا با شناخت آنها، کار چاپ اسناد را بخوبی به انجام برسانید.

  • روشن شدن چراغ Error روی چاپگر
  • کم شدن جوهر چاپ شده روی برگه
  • افتادن خط های عمودی و سفید رنگ روی کاغذ
  • کیفیت پایین چاپ
  • نصف و نیمه چاپ شدن نوشته ها یا سند

 

مشکلات احتمالی شارژ کارتریج hp

غالبا حین انجام عمل پرینت، کارتریج ها با چند نشانه از کار می افتند که این حالت، نشان دهنده تمام شدن جوهر یا تونر می باشد و نیازمند شارژ می باشد.

گاهی هم دستگاه چاپگر، کلمه خطا را نشان می دهد. این علامت گویای کم شدن مواد چاپ در کارتریج است که نیازمند پرشدن یا به اصطلاح شارژ شدن دارد.

اما هنگامی که کارتریج فرسوده می شود، می بایست آن را تعویض نمایید و علاوه بر جستجو جهت مناسب ترین قیمت شارژ کارتریج، سعی کنید کاتریجی باکیفیت تهیه نمایید.

در مواردی دیگر، ممکن است درام کارتریج اچ پی که محتوی اصلی جوهر و تونر است دچار خلل شود. اگر حین چاپ، مشکلاتی همچون ایجاد خط عمودی نازک روی کاغذ مشاهده کردید پس دارم شما دچار خش شده است و نیاز به تعویض دارد.

اگر چاپ دچار مشکلاتی چون: کمرنگ یا پررنگ شدن، ایجاد خط های سفید و عمودی نازک شد، در اینجا مشکل مربوط به مگنت کارتریج است که باید تعمیر یا تعویض شود.

آموزش شارژ کارتریج hp 1102

کارتریج ها را در انواع مدل ها طراحی می کنند که نمونه کارتریج hp 1102 یکی از آنها است. شیوه شارژ نمودن کلیه کارتریج ها  با هم متفاوت است اما، اصول بکار رفته در شارژ آنها هیچگونه تفاوتی با هم ندارد و به شکل یکسان انجام می شود.

برای درک بیشتر مطلب به نحوه آموزش شارژ کارتریج hp 1102 با بیانی مختصر توجه نمایید.

  • ابتدا لوازم موردنیاز شارژ مانند پیچ گوشتی چهارسو، روزنامه یا سفره یکبار مصرف، پارچه یا دستمال نرم و بدون پرز را آماده کنید.
  • سپس درپوش درام را با پیچ گوشتی باز کنید.
  • با کشیدن دو نیمه کارتریج در جهات مخالف، نیمه های تونر و درام را از هم جدا کنید. مراقب درام باشید تا آسیبی متوجه آن نشود.
  • با بلند کردن چرخنده های انتهای درام و چرخاندن آنها برخلاف عقربه های ساعت، درام را بیرون بکشید.
  • درام را تمیز کنید و در مکان تاریک قرار دهید.
  • Pcr را بلند کرده و تمیز کنید. سپس دو پیچ وایپربلید را باز و تمیز کنید.
  • بعد از تمیز کردن تونر سوخت ها با هوای فشرده، بلید کارتریج را ببندید.
  • Pcr را نصب کنید و درام را وارد محور خود کنید.
  • پیچ های مخزن تونر را باز کرده و به شارژ کارتریج بپردازید.

قیمت شارژ کارتریج

کارشناسان ماهر ما با ارائه بهترین خدمات، به شارژ کاتریج در انواع برندهای اچ پی و کانون می پردازند. با استفاده از باکیفیت ترین تونرها و جوهرها، دستگاه پرینتر شما را شارژ می نمایند.

جهت تهیه کارتریج اچ پی از فروشگاه اینترنتی کارتریج نگران نباشید چرا که نرخ شارژ نمودن چاپگرتان بسیار مناسب و بصرفه می باشد.
علاوه براین، ایران کالا پرینتر مراجعه تکنیسین های حرفه ای دارد.
به آدرس درخواستی شما مراجعه و کمک بزرگی در کاهش هزینه های حمل و نقل دستگاهتان خواهد بود.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.