کارتریج رنگی سامسونگ چیست ؟

mojrian 1400/10/15
کارتریج رنگی سامسونگ چیست ؟

کارتریج رنگی سامسونگ چیست ؟  و چه کارایی دارد؟  قبل از تعریف کارتریج سامسونگ باید بدانیم کارتریج چیست ؟

کارتریج یک قطعه از پرینتر است که وظیفه ذخیره و حمل رنگ در پرینتر را بر عهده دارد .

کارتریج ها به دو دسته کارتریج لیزری و کارتریج جوهر افشان تقسیم می شود که کارتریج لیزری دو نوع کارتریج لیزری رنگی و کارتریج لیزری تک رنگ است .

کارتریج لیزری برای پرینتر های لیزری و کارتریج جوهر افشان برای پرینتر های جوهر افشان کاربرد دارد و استفاده می شود.

و کارتریج جوهر افشان دو نوع کارتریج جوهر افشان رنگی و کارتریج جوهر افشان تک رنگ هستند .

در کارتریج تک رنگ سامسونگ فقط از رنگ مشکی استفاده می شود و در کارتریج رنگی سامسونگ از چهار رنگ قرمز مشکی زرد و آبی استفاده می شود .

این رنگ ها در کارتریج لیزری به شکل پودری به نام تونر است و در کارتریج جوهر افشان به صورت جوهر مایع می باشد.

کارتریج ها انواع برند دارند که کارتریج رنگی سامسونگ یک از برند سامسونگ می باشد و کارتریج رنگی سامسونگ فقط برای پرینتر سامسونگ قابل استفاده می باشد .

در واقع کارتریج هر برند برای پرینتر همان برند تولید میشود مثلا کارتریچ اچ پی فقط برای پرینتر اچ پی تولید میشود و استفاده دارد .

در واقع کارتریج رنگی سامسونگ هم از نوع کاراریج رنگی سامسونگ لیزری هست هم از نوع کارتریج رنگی سامسونگ جوهر افشان می باشد.

قیمت کارتریج سامسونگ رنگی

کاربرد و قیمت کارتریج رنگی سامسونگ چیست ؟ کارتریج های جوهر افشان باتوجه به جنس جوهرشان به دو دسته کارتریج جوهر افشان دای و پیمگنت تقسیم میشوند.

قیمت کارتریج سامسونگ رنگی از کارتریج سامسنگ تک رنگ گرانتر می باشد اما دوام کارتربج تک رنگ سامسونگ بیشتر از کارتریج رنگی است.

بهترین نوع کارتریج رنگی سامسونگ کارتریج اصل سامسونگ می باشد که در قسمت های بعدی مورد برسی قرار داده می شود.

کارایی کارتریج و پرینترجوهر افشان

برای پرینتر های جوهر افشان چاپ به چندین شکل صورت میگیرد حال یک نمونه را در این قسمت شرح خواهیم داد کارتریج رنگی سامسونگ جوهر افشان جوهر های رنگی و مشکی را در خود جا داده و ذخیره کرده است .

عملکرد پینتر جوهر افشان : یک قطعه مهم از کارتریج جوهر افشان هد است ،پرینتر جوهر افشان قطره های کوچک جوهر را هنگام رفت و برگشت هد در عرض کاغذ یا مقوا از کارتریج خارج میشود.

به شکلی که قطره های جوهر بسیار کوچک می باشد و اندازه ای  حدودا یک دهم میلی متر دارد به صورتی که قطره های جوهر که از کارتریج خارج می شود حدود 50 هزار قطره در یک ثانیه است .

حال  در این مرحله وقتی  هد از کاغذ عبور میکند چیزی روی کاغذ قرار نمیگیرد و نوشته ای حک نمیشود الکترود های شارژی روشن میشوند ودر این هنگام یک میدان الکتریکی بین هد پرینتر و الکترود به وجو می آید.

و در قطره های جوهر القای الکتریکی انجام میشود و شارژ میشوند و در این هنگام  دیگر صفحه های انتقال اجازه عبور قطره های شارژ شده را نمی دهند تا به به سمت کاغذ برود .

و بعد از این که هد پرینتر به مقصد می رسید الکترود ها خاموش میشوند و قطره های جوهر بار خودشان  را از دست میدهند .

و قطره های جوهر بعد از اینکه بی بار میشود از میان صفحه های انتقال عبور میکنند و قطره های جوهر به شکل نوشته روی کاغذ نقش میبندد و چاپ را کامل می کند.

کارایی کارتریج و پرینتر لیزری

پرینتر ها و کارتریج های لیزری پیچیدگی های زیادی دارند از ترکیب تونر کارتریج تا نقش بستن پودرهای سیاه و رنگی روی کاغذ و مقوا.

در مرحله اول نور لیزر روی درام که یک قطعه از کارتریج لیزری است تابیده میشود و بعد سطح خارجی درام با تابیده شدن نور لیزر به آن با مثبت میگیرد.

حالا در مرحله بعد چون که پودر تونر ذاتا بار منفی دارد و ذرات بتر منفی ذرات بار مثبت را جذب می کند پس سطح درام پودر تونر را به خود جذب میکند .

در این هنگام درام که لیزر با آن برخورد کرده است و تونر را جذب کرده است با فشار رو کاغذ میگذارد و به این صورت نوشته ها را روی کاغذ حک می کند و چاپ در پرینتر های لیزری به پایان می رسد.

عملکرد کارتریج رنگی سامسونگ  در پرینتر لیزری همین است که پودر تونر را در خود نگهداری کند .

عملکرد کارتریج لیزری تمام برند ها به شکل مشابه می باشد اما ساختار و قطعات آن ها با هم متفاوت می باشد .

بهترین کارتریج رنگی سامسونگ  لیزری توسط برند اصلی سامسونگ تولید میشود.

قیمت کارتریج سامسونگ

بعد از رسیدن به پاسخ سوال کارتریج رنگی سامسونگ چیست, هنگاهم خرید کارتریج رنگی سامسونگ باید نکاتی را در نظر داشته باشیم و در اصل راهنمای خرید داشته باشیم که چند مرد از آن ها را در این قسمت بیان می کنیم.

اولین نکته ای که در خرید کارتریج باید در نظر داشته باشیم قیمت کارتریج سامسونگ رنگی می باشد که باید قیمت منطقی داشته باشد.

دو کارتریجی که خریداری می شود باید مناسب پرینتر شما باشد مثلا از لحاظ برند کیفیت و …. باید ویژگی های متناسب با پرینتر شما را داشته باشد.

نکته بعدی که باید د نظر داشته باشید مدل کارتریج است که از لحاظ کیفیت و کارایی مناسب باشد

فروشنده های مختلف برای ارائه اجناس قیمت های متفاوتی را ارائه می دهند و قیمت کارترج سامسونگ رنگی هم مثل محصولات دیگر توسط فروشنده های مختلف متفاوت است.

قیمت کارتریج سامسونگ رنگی در فروشگاه های  مختلف متفاوت است چون که همه کارتریج ها یک جا و در یک زمان و با یک مواد اولیه تولید نمیشوند و به علاوه عواملی مانند عرضه و تقاضا و… در قیمت کالا موثر است.

قیمت کارتریج سامسونگ  رنگی و تا حد زیادی با  مواد اولیه تولید و زمان تولید ارتباط دارد پس هنگام خرید و فروش کارتریج به قیمت معقولانه دقت زیادی داشته باشید .

بهترین کارتریج رنگی سامسونگ

کارتریج رنگی سامسونگ هم مانند تمام برند های دیگر چند مدل دارد در این بخش با آن ها آشنا خواهیم شد .

کارتریج  اورجینال سامسونگ، کارتریج شارژی داخلی سامسونگ، کارتریج طرح اصل سامسونگ هستند و کارایی خاصی دارند.

کارتریج اورجینال سامسونگ بهترین کارتریج رنگی سامسونگ است که توسط برند اصلی سازنده پرینتر اصل سامسونگ ساخته شده است.

قیمت کارتریج سامسونگ رنگی سامسونگ اورجینال از سایر کارتریج ها بیشتر می باشد این قیمت دلایل زیادی دارد که مهمترین آن ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت می باشد.

کارتریج سامسونگ  طرح اصل کارتریجی می باشد که از روی نسخه اصلی کارتریج سامسونگ ساخته شده است میتوان گفت کپی برابر اصل کارتریج اورجینال سامسونگ می باشد کارتریج طرح اصل توسط کشور چین ساخته میشود.

کارتریج سامسونگ  طرح اصل  هم کارایی بسیار وبی دارد و قیمت کارتریج سامسونگ طرح اصل به نسبت کارایی و کیفیتی که دارد به صرفه می باشد .

کارتریج سامسونگ  شارژی داخلی قابل شارژ می باشد و بیشتر برای پرینترهای لیزری کاربرد دارد .

شارژ کارتریج معمولا  برای پرینتر های لیزری امکان پذیر است و بعد از شارژ کارتریج سامسونگ  شارژی داخلی برای پرینتر ها مثل  کیفیت اولیه می تواند پرینت با کیفیت  انجام دهد .

اما باید بدانید که کیفیت پرینت بعد از شارژ کارتریج سامسونگ رابطه مستقیم با تونر ( جوهر ) دارد و در انواع متفاوت با کیفیت های مختلف می باشند.

نکات مهم این بخش

کارتریج رنگی سامسونگ چیست ؟ و چه کارایی دارد ،قبل از تعریف کارتریج رنگی سامسونگ باید بدانیم کارتریج چیست؟

کارتریج یک قطعه از پرینتر است که وظیفه ذخیره و حمل رنگ در پرینتر را بر عهده دارد .

کارتریج ها به دو دسته کارتریج لیزری و کارتریج جوهر افشان تقسیم می شود که کارتریج لیزری دو نوع کارتریج لیزری رنگی و کارتریج لیزری تک رنگ است .

کارتریج لیزری برای پرینتر های لیزری و کارتریج جوهر افشان برای پرینتر های جوهر افشان کاربرد دارد و استفاده می شود.

هنگاهم خرید کارتریج رنگی سامسونگ باید نکاتی را در نظر داشته باشیم و در اصل راهنمای خرید داشته باشیم که چند مرد از آن ها را در این قسمت بیان می کنیم.

اولین نکته ای که در خرید کارتریج باید در نظر داشته باشیم قیمت کارتریج سامسونگ رنگی می باشد که باید قیمت منطقی داشته باشد.

دو کارتریجی که خریداری می شود باید مناسب پرینتر شما باشد مثلا از لحاظ برند کیفیت و …. باید ویژگی های متناسب با پرینتر شما را داشته باشد.

نکته بعدی که باید د نظر داشته باشید مدل کارتریج است که از لحاظ کیفیت و کارایی مناسب باشد.

کارتریج  اورجینال سامسونگ، کارتریج شارژی داخلی سامسونگ، کارتریج طرح اصل سامسونگ هستند و کارایی خاصی دارند.

کارتریج اورجینال سامسونگ بهترین کارتریج رنگی سامسونگ است که توسط برند اصلی سازنده پرینتر اصل سامسونگ ساخته شده است.

قیمت کارتریج سامسونگ رنگی

قیمت کارتریج سامسونگ رنگی از کارتریج ساموسنگ تک رنگ گرانتر می باشد اما دوام کارتربج تک رنگ سامسونگ بیشتر از کارتریج رنگی است.

بهترین کارتریج رنگی سامسونگ کارتریج اصل سامسونگ می باشد که در قسمت های بعدی مورد برسی قرار داده می شود.

عملکرد کارتریج رنگی سامسونگ  در پرینتر لیزری همین است که پودر تونر را در خود نگهداری کند .

عملکرد کارتریج لیزری تمام برند ها به شکل مشابه می باشد اما ساختار و قطعات آن ها با هم متفاوت می باشد . شما میتوانید از شرکت ایران کالا پرینتر استعلام قیمت انواع کارتریج ها را دریافت نمایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.