مشخصات کارتریج سامسونگ اورجینال+تفاوت آن با غیراورجینال

mojrian 1401/04/20
مشخصات کارتریج سامسونگ اورجینال

بررسی مشخصات کارتریج سامسونگ اورجینال

 

برای شناخت و بررسی مشخصات کارتریج سامسونگ اورجینال به چند مورد اشاره می کنیم. مطالعه‌ آنها شما را هنگام خرید کارتریج یاری می رساند.

 

  • کارتریج های اصل، محصول شرکت های بنام و معتبر هستند. سامسونگ یکی از معروف ترین این کمپانی ها می باشد. کارتریج سامسونگ نیز توسط برند sumsung سامسونگ ساخته می شود.
  • قطعات کارتریج پرینتر اورجینال بسیار باکیفیت و فابریک هستند. این اجزا بعلت مرغوبیت درجه یک، به هیچ عنوان زنگ نمی زنند. کارایی بالایی دارند. در کاربردهای مداوم دچار آسیب و خرابی نمی شوند.
  • بسته بندی های آن خوب و استاندارد است.
  • روی بسته بندی هولوگرام و لوگوهای معتبر شرکت سازنده وجود دارد.
  • کارتریج سامسونگ اورجینال برای هر بار شارژ شدن نیازی به تعویض ندارد.
  • شارژ آن دیرتر تمام می شود. البته بعد از اتمام شارژ، با تکان دادن کارتریج می توانید حدود 100 برگه را پرینت نمایید.
  • می توان هم جوهر و هم تونر را جهت چاپ اسناد در آن تعبیه کرد.
  • کیفیت چاپ آن درجه یک است. یعنی اسناد و تصاویر شما را به بهترین شکل چاپ و کپی می کند.
  • کارتریج سامسونگ اورجینال گران قیمت است. پس آن را از طریق مقایسه قیمت هم می توان شناخت.
  • کارتریج فابریک را از فروشگاه های معتبر و باسابقه درخشان خریداری نمایید. بنابراین نزد سایت های فروش ناشناخته و همچنین دوره گردها، در پی کارتریج سامسونگ اورجینال نباشید.

 

فاکتورهای شناسایی کارتریج غیراورجینال

 

کارتریج سامسونگ  دارای ویژگی هایی است که مدل های طرح را شامل نمی شود. جهت آشنایی بیشتر، فاکتورهای شناسایی کارتریج غیراورجینال را مطالعه نمایید تا به تفاوت های آن با نمونه اصل پی ببرید.

  • سازنده کارتریج طرح، کمپانی های متفاوت و متفرقه هستند. بنابراین این نوع محفظه های پرینتر دارای برند خاص و معروف نیستند.
  • آنها را با نام کارتریج کارکرده نیز می شناسند. چراکه از کارکرده این قطعه در پرینترها استفاده می کنند.
  • کارتریج غیراورجینال را از مکان های مختلف خریداری می کنند. یعنی اجزای ساخت یک پرینتر طرح، هر کدام مربوط به یک شرکت هستند. این در حالی است که کارتریج سامسونگ اورجینال را همان کمپانی سازنده پرینتر طراحی و تولید می نماید.
  • کیفیت هولوگرام روی بسته بندی cartredg طرح، پائین است. اگر این مارک واقعی باشد به راحتی کنده می شود. در صورت بی کیفیت بودن، کندن آن سخت خواهد بود. این مورد نشان دهنده فیک بودن کارتریج می باشد.
  • برخلاف بالا بودن قیمت کارتریج سامسونگ اورجینال، مدل های طرح اصل ارزان قیمت هستند. دلیل این موضوع، قطعات کارکرده و غیراورجینال پرینتر طرح می باشد.
  • کارتریج پرینتر دست دوم، فاقد گارانتی است.
  • شارژ نمودن کارتریج طرح معمولا تا 3 مرتبه انجام می شود. البته گاهی بعد از استفاده  کوتاه مدت، مجبور به تعویض یا خرید کارتریج و حتی پرینتر خواهید شد.
  • کیفیت چاپ اسناد در کارتریج سامسونگ اورجینال با طرح قابل مقایسه نیست. زیرا در کارتریج غیراورجینال، کیفیت پرینت بسیار پائین است.

 

 تفاوت شارژ کارتریج لیزری اصل و طرح

 

کارتریج  سامسونگ اورجینال توسط تونر یا پودر کار چاپ اسناد را انجام می دهد. پرینتر این کارتریج چون از قطعات فابریک برخوردار است پس کارکرد آن قابل اطمینان است. بنابراین با وجود کارتریج های اصلی، دیگر نگران بی کیفیت بودن نوشته های پرینت شده، مشکل شارژ و خرابی دستگاه نباشید.

اما در کارتریج طرح به علت کپی بودن اجزا، اطمینان کامل وجود ندارد. چراکه درام و کارتریج اغلب قادر نیستند بخوبی به چاپ تصاویر و پرینت کردن نوشته های شما بپردازند. علاوه براین، کارتریج اصل و طرح در تعداد دفعات شارژ نیز با هم متفاوت هستند. جهت توضیح تفاوت شارژ نمودن کارتریج سامسونگ اورجینال و غیراورجینال به چند نکته اشاره می کنیم.

  • کارتریج غیراصل را نهایتا تا 5 مرتبه می توان شارژ نمود. ولی تونر کارتریج تا 10 بار قابلیت شارژ دارد. البته بسته به انتظاری که کاربر از کیفیت چاپ دارد، کارتریج اصلی ممکن است تا 20 بار هم شارژ شود.
  • کارتریج سامسونگ اورجینال، قطعه ای اصلی است. بنابراین پس از چندین بار استفاده، فقط نیازمند شارژ شدن خواهد بود. در صورتی که کارتریج پرینتر غیراورجینال را گاهی بعد از 3 بار شارژ شدن باید تعویض نماییم. این نمونه قابلیت کاربردی زیادی ندارد. به زودی فرسوده شده و تعمیر نمی شود.
  • اساسا وقتی کیفیت چاپ در کارتریج سامسونگ اورجینال پائین آمد و خطوط سفید و رنگی پدیدار شد. اسناد دریافتی از دستگاه، نیمه چاپ بودند. بدانید که تونر چاپگر رو به اتمام است. در صورتیکه این نشانه ها معمولا از همان دوره شارژ ابتدایی در کارتریج طرح نمایان می شوند.

 

 قیمت خرید کارتریج اورجینال

 

شاید شما هم در پی تهیه کارتریج سامسونگ اورجینال برای محل کارتان هستید. اما دغدغه قیمت و فروشگاه معتبر باعث شده موفق به خرید نشوید. اگر نسبت به فاکتورهای پراهمیتِ خرید، شناخت کافی داشته باشید براحتی می توانید خریدی رضایت بخش رقم بزنید. در این زمینه فروشگاه و سایت های معتبری همچون فروشگاه اینترنتی کارتریج مورد اطمینان می باشند. این وب سایت قادر به ارائه باکیفیت ترین پرینترها با قیمت واقعی همراه با گارانتی محصول می باشد.

و اما کارتریج اصل مشکلی از لحاظ کارکرد و بازدهی و سایر ویژگی ها ندارند. ولی هزینه شارژ کارتریج بالا است. بطوری که همه مشتریان قادر به خرید آن نمی باشند. در بعضی اداره ها یا مثلا کافی نت ها وجود کارتریج سامسونگ اورجینال ضروری است. دلیل این امر، ظرفیت چاپ بالا در آنها می باشد. از طرفی چون قطعات پرینتر اورجینال، فابریک هستند پس مراتب شارژ در ان بالا بوده و دیرتر نیازمند به تعویض می شود.

در مواقعی هم امکان خرید کارتریج سامسونگ اورجینال  وجود ندارد. در این موقعیت بهترین راه، خرید یک کارتریج پرینتر طرح اصل می باشد. این مدل ها با وجود ارزان بودن اما زیاد بی‌ کیفیت نیستند. بطوری که اگر مشتری قادر به تهیه یک کارتریج غیراصل نسبتا خوب با بازدهی و کارایی مناسب باشد. بدون شک می تواند هر بار، چاپ چندین برگه و تصویر را داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.