نکات مهم شارژ کارتریج های اچ پی و سامسونگ در سال 2022

ادمین سایت 1401/08/19
کاتریج های اچ پی و سامسونگ

شارژ کارتریج استاندارد توسط پودر های اورجینال از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که می دانید پرینتر در نسل جدید و سالهای اخیر از پرکاربرد ترین ماشین های اداری در شرکت ها و منازل است. در تمام شرکت ها و مصارف خانگی در کنار دستگاه کامپیوتر یک عدد پرینتر نیز معمولاً در نظر گرفته می شود. یکی از دغدغه هایی که مشتریان پس از اینکه پرینتر ها را خریداری می کنند با آن مواجه هستند هزینه خرید کارتریج و همچنین شارژ کارتریج می باشد. کارتریج یکی از پر مصرف ترین و حساس ترین قسمت های پرینتر محسوب می‌شود که باید در خرید و شارژ کردن آن دقت لازم را به کار برد. زیرا اگر کارتریج خریداری شده غیر استاندارد باشد و یا توسط افراد غیر متخصص شارژ شده باشد عواقب زیادی برای دستگاه پرینتر شما خواهد داشت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید چرا که به طور اختصاصی به نحوه شارژ کارتریج های اچ پی و سامسونگ می پردازیم.

کارتریج و عملکرد آن

همانطور که میدانید جوهر و یا تونر کارتریج  در داخل دستگاهی به نام کارتریج که محل تامین رنگ در چاپگر هاست قرار می گیرند. با توجه به نوع دستگاه چاپ, تعداد تونر و همچنین رنگ جوهر موجود در آن متفاوت خواهد بود. برخی از چاپگرهای جوهری دارای چهار رنگ مجزا از یکدیگر می باشند. این رنگ ها شامل رنگ آبی, قرمز, زرد و سیاه است. چاپگر های جوهری قطرات ریز جوهر را روی صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که داخل دستگاه وجود دارد میپاشند و همچنین باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب ایجاد میکنند. در مدلهای قدیمی چاپگر های جوهری, کارتریج ها دارای سه رنگ اصلی متصل به یکدیگر بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ ها شما باید هر سه رنگ را تعویض میکردید. اما در چاپگر های امروزی محل قرارگیری هر جوهر داخل کارتریج از یکدیگر جداست و کاربران در صورت نیاز می توانند رنگ مورد نظر را شارژ کنند.

شارژ کارتریج های اچ پی و سامسونگ

یکی از مشکلاتی که کاربران پرینترهای اچ پی با آن مواجه هستند, سفید چاپ کردن آن است. دلیل این مشکل اتمام تونر یا جوهر کارتریج این دستگاه است. در صورتی که هر یک از این مشکلات در پرینتر شما دیده شد, نشان دهنده این است که زمان شارژ کارتریج پرینتر شما فرا رسیده است. برخی از پرینتر های مدل اچ پی دارای نمایشگر هستند و تشخیص بهترین زمان برای شارژ کارتریج اچ پی خیلی هم دشوار نیست. پیغامی مبنی بر اینکه جوهر یا تونر کارتریج شما تمام شده است روی نمایشگر آنها به نمایش در می آید. در رابطه با پرینتر هایی که بسیار قدیمی هستند نیز با مشاهده کردن علائمی مانند چاپ کمرنگ صفحات و کاهش کیفیت چاپ میتوان زمان شارژ کارتریج اچ پی رنگی را تشخیص داد. توجه داشته باشید که اگر شما از کاربران پرینترهای اچ پی هستید شارژ کردن کارتریج پرینتر خود میتوانید به نما نماینده های اچ پی وی مراجعه کنید زیرا از بهترین و با کیفیت ترین تونر جوهر برای شارژ کارتریج پرینتر شما استفاده می کنند با کیفیت چاپ دستگاه به شکل چشمگیری افزایش پیدا میکند.

محصول پیشنهادی :کارتریج اچ پی 05A

نکات مهم در شارژ کارتریج های اچ پی و سامسونگ

مهمترین عامل در شارژ کارتریج, شیوه صحیح باز و بسته کردن آن و همچنین استفاده از تجهیزات متناسب با انجام این کار می باشد. اگر در انجام این کار تخصص و مهارت کافی وجود نداشته باشد و از ابزارهای عمومی برای این کار استفاده شود باعث خرابی کارتریج خواهد شد. توجه داشته باشید که کارتریج پرینترهای لیزری رنگی بسیار ظریف تر و حساس تر از سایر موارد می باشند و نیازمند دقت و توجه بالایی هستند. شارژ کردن کارتریج پرینتر ها سلیقه ای نیست, بلکه باید به صورت علمی انجام شود و تمام پارامترها و شرایط را در آن سنجید. حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت تعویض کردن و یا شارژ کردن کارتریج پرینتر های خود حتماً کار را به تکنسین های نمایندگی آن بسپارید. زیرا آنها با دقت و توجه کافی و همچنین مهارت و ابزارهای متناسب با انجام این کار, خدمات را ارائه خواهند داد.

 

  قیمت و معایب رایج پس از شارژ کارتریج

قیمت شارژ کارتریج های اچ پی و سامسونگ به عوامل متفاوتی بستگی دارد. به عنوان مثال به اینکه نوع و مدل دستگاه پرینتر شما چیست و همچنین به میزان حجم ظرفیت کارتریج نیز بستگی دارد. ممکن است پس از اینکه شما کارتریج‌ پرینترخود را شارژ می کنید  با مشکلاتی رو به رو شوید. به عنوان مثال, کارتریج کاغذ شما را کثیف کند. پس از فرمان چاپ کاغذ به صورت کاملاً سفید از دستگاه خارج شود. هنگام چاپ, پرینتر خطا و هشدار در کارتریج نشان دهد. صفحه چاپ شده دارای خطوط ناخواسته باشد. از قسمتی از صفحه چاپ گرفته نشود. صفحه دارای پس زمینه باشد. چاپی که صورت گرفته است کمرنگ باشد. رنگ های صفحه با یکدیگر تداخل داشته باشند و همچنین از کارتریج صدای ناهنجاری شنیده شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد خوراک اصلی هر پرینتر, تونر یا جوهر است و بدون داشتن تونر در پرینترهای لیزری و جوهر در پرینترهای جوهر افشان امکان چاپ وجود نخواهد داشت کارتریج که مخزن نگهدارنده جوهر یا تونر در پرینتر است ممکن است بر اساس میزان مصرف شما ما تمام شود و امروزه برخی از این کارتریج ها قابل شارژ هستند شارژ کارتریج های اچ پی و سامسونگ در نمایندگی های موجود به راحتی انجام خواهد شد. اپراتور ها و تکنسین های مراکز فروش کارتریج به دلیل داشتن اطلاعات کافی و همچنین مهارت لازم به طور کامل به سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهند داد. و همچنین شما می توانید با  خیال آسوده دستگاه‌های خود را به تکنسین ها آنها این مجموعه بسپارید  و به طور کامل اطمینان داشته باشد که شارژ یا تعمیر پرینتر شما به نحو احسن با تمام ابزار و وسایل و مواد استاندارد انجام شده است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کارتریج ا از اوپراتور های موجود در آن مجموعه راهنمایی های لازم را کسب کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.