کارتریج کانن اورجینال با طرح چه فرقی دارد

mojrian 1401/04/16

شیوه شناسایی کارتریج کانن اورجینال

شیوه شناسایی کارتریج کانن اورجینال، شناخت شرکت سازنده آن است. برخی کمپانی های معتبر در طراحی و ساخت کارتریج ها از سایر شرکت های مختلف پیشی گرفته اند. علت این امر، کیفیت و اصل بودن قطعات کاربردی در محصولات آنها است. کانن، سامسونگ و اچ پی از معروف ترین شرکت های سازنده پرینتر اصل می باشند. در این مقاله cartredg تولید شده در کمپانی کانن را بررسی می نماییم. کارتریج لیزری و جوهری اصل  طبق چند فاکتور برای یک مشتری آگاه قابل تشخیص هستند. مهم ترین آنها، لوگوی شرکت سازنده است. این نشان روی بدنه کارتریج کانن اورجینال حکاکی می شود. به راحتی هم قابل کندن و پاک شدن نیست.

روش دیگر برای شیوه شناسایی کارتریج کانن اورجینال، وجود هلوگرام روی بسته بندی محصول است. جالب است که قرار دادن این برچسب زیر نور آفتاب، رنگ طلایی آن را به نمایش می گذارد. و چنانچه زاویه آن را بچرخانید، رنگ سبز تیره را نشان می دهد. لازم است بدانید که اسکن کردن کد روی بسته بندی کارتریج کانن اورجینال، اصل بودن آن را مشخص می کند. اینکار با یک نرم افزار بارکد خوان و گوشی  هوشمند انجام می شود. در نهایت با باز شدن یک صفحه نمایش، اصل بودن محصول تایید خواهد شد. نصب کردن نرم‌افزار uniqolabel را نیز فراموش نکنید. با وجود این برنامه خواهید توانست کارتریج کانن اورجینال را شناسایی نمایید.

 

نحوه شناخت کارتریج canon اصل و طرح

 

اگر درصدد شناخت بیشتر کارتریج کانن اورجینال می باشید نکات زیر را مطالعه کنید. این موارد، راههای شناخت کارتریج canon اصل و طرح را بیان می نمایند.

  • از طریق فروشگاه و فروشنده معتبر: شناخت فروشگاه یا سایت معتبر مانند فروشگاه اینترنتی کارتریج جهت تهیه چاپگر، اولین قدم در شناخت می باشد. چراکه فروشنده های سودجو، کارتریج کارکرده و بی کیفیت را با قیمت کارتریج نو به مشتری قالب می کنند.
  • از طریق توجه به شیوه بسته بندی کالا: بسته بندی استاندارد و بهره مند از لوگو و هولوگرام، نشان دهنده کارتریج اصل می باشد. هنگام خرید پرینتر اورجینال توجه کنید که نام برند محصول کپی نباشد. مضاف براینکه بارکد آن باید مشخص باشد.
  • توجه به تعداد دفعات شارژ کارتریج کانن اورجینال و اتمام آن: این مورد بیان می کند که نمونه های اصلی دیرتر به شارژ شدن نیازمند می شوند. ولی کارتریج غیراورجینال، دفعات شارژ بالایی را می طلبد.
  • زمان تعویض محفظه کارتریج: در دستگاه چاپگر اصل کمتر پیش می آید که کارتریج را تعویض نماییم. در صورتیکه محفظه های طرح، معمولا بعد از 4 یا 5 بار استفاده، نیاز به تعویض دارند.
  • کیفیت و عملکرد کارتریج کانن اورجینال: کارتریج اصل، از کیفیت عالی و ظرفیت بالایی جهت چاپ اسناد برخوردار است.
  • قیمت محصول: قیمت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در تشخیص کارتریج طرح و اصل موثر است. جهت اطمینان از نرخ واقعی فروش کارتریج، از فروشگاه ها و سایت های مختلف قیمت را جویا شوید. چنانچه قیمت کارتریج پائین تر از واقعیت آن بود، پس نمی تواند کارتریج کانن اورجینال باشد.

 

بررسی کارتریج اصل و طرح از لحاظ گرانی

 

در این مبحث قصد داریم علت گران بودن کارتریج کانن که به صورت تقلبی است در برابر کارتریج طرح را بررسی نماییم. پیشنهاد می کنیم جهت آگاهی بیشتر، مطالب را مطالعه نمایید.

  • کارتریج های فابریک توسط همان شرکت سازنده پرینتر، طراحی و تولید می شوند. اما مدل های طرح را شرکت های مختلف و متفرقه می سازند. در نتیجه کمپانی های سازنده مانند کانن برای ساخت کارتریج کانن اورجینال از قطعات نو استفاده می کنند. پس این نمونه قطعا گران قیمت خواهد بود. ولی در کارتریج های مدل طرح اصل، کلیه قطعات کارکرده می باشند. بنابراین هزینه پرداختی جهت خرید آنها کمتر می باشد.
  • قطعات تشکیل دهنده کارتریج کانن اورجینال، همگی باکیفیت و مرغوب هستند. در صورتیکه کارتریج طرح از قطعات دست دوم و گاهی بی کیفیت ساخته می شوند. به همین علت نمونه های اصل کارتریج پرینتر با قیمت بالا فروخته می شوند.
  • کمپانی تولیدکننده کارتریج پرینتر اصل هزینه های فراوانی طی انجام تحقیقات، طراحی و ساخت این مدل کارتریج پرداخت می کند. و این موضوع در بالا بردن قیمت خرید کارتریج کانن اورجینال تاثیرگذار خواهد بود.
  • شرکت های سازنده کارتریج طرح، بابت طراحی آن هزینه خاصی پرداخت نمی کنند. چراکه کار آنها، کپی کارتریج های اصل می باشد. تنها هزینه پرداختی آنها، جهت مواد اولیه می باشد.

 

خرید انواع کارتریج کانن اصل و طرح

 

جهت خرید کالای اصل  برای اداره، سازمان یا منزل خود، ابتدا باید نوع آن را انتخاب نمایید. هر کارتریجی در هر نوع یا هر مدل، قیمت مخصوصی دارد. کارتریج پرینتر از نظر کاربردی به دو نوع کارتریج لیزری و جوهر افشان تقسیم می شوند. مسلما قیمت کارتریج لیزری اصل نسبت به طرح بیشتر است. این امر به جهت کیفیت و اورجینال بودن قطعات است. در رابطه با کارتریج های جوهری هم نرخ خرید آنها به همین منوال است. کمپانی کانن، کارتریج های اورجینال خود را در چندین مدل طراحی می کند. به چند نمونه از آنها توجه کنید.

  • کارتریج canon 725
  • کارتریج canon 716
  • کارتریج رنگ مشکی کانن 716
  • کارتریج کانن اورجینال مدل T

این مدل ها با اصلی ترین قطعات ساخته می شوند و توسط شرکت ایران کالا پرینتر به مشتریان عرضه می شوند. البته خرید انواع مدل های کارتریج فابریک، پرداخت هزینه فراوانی می طلبد. اینک اگر قطعات این کالا، توسط شرکت های داخلی کپی شوند قیمت پائین تری خواهند داشت. اما در این بین نکته ای قابل توجه است که باید آن را بیان نمود. اینکه گفته می شود قطعات کارتریج طرح، غیراورجینال هستند قطع بر بی کیفیتی آن نیست. برعکس، گاهی برخی شرکت ها کارتریج های طرح را باکیفیت مناسبی می سازند. هرچند این قطعات با کارتریج کانن اورجینال برابری نمی کنند. اما در صورت استفاده و شارژ کارتریج، قادرند هربار چندین برگه را چاپ نمایند. در ضمن مناسب با بودجه افرادی هستند که قدرت خرید پرینترهای اصل را ندارند.

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.