تونر کارتریج چیست؟+ مزایا و معایب آن✨

ادمین سایت 1401/08/25
تونر کارتریج چیست

مواد مصرفی پرینتر نسبت به ساختاری که دارد تعیین میشود. اگر تا کنون این سوال برای شما پیش آمده است که تونر کارتریج چیست و در چه دستگاه هایی از آن استفاده میشود میتوانید در ادامه با ما همراه باشید. تونر کارتریج پرینتر ماده ای است که در پرینتر های لیزری استفاده میشود. این ماده به حالت پودری میباشد و در داخل کارتریج پرینتر قرار میگیرد تونر در گذشته از ترکیباتی مانند اکسیدآهن و کربن ساخته میشد اما امروزه از ترکیب کربن و نوعی پلیمرخاص تشکیل میشود و کیفیت چاپ نسبت به قبل افزایش میابد. تونر کارتریج  برای اینکه به کاغذ بچسبد و فرایند چاپ صورت بگیرد باید ذوب شود. از داخل فیوز ها حرارت ایجاد میشود. تونر ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. کیفیت بالای چاپ در تونرها به ریز بودن آنها بستگی  دارد.

کارتریج چیست؟

بسیاری از افراد تعریف درست و مشخصی از کارتریج ندارند. وقتی وارد بازار دستگاه های اداری می شوید باید اطلاعات کاملی درآن زمینه مورد نظر داشته باشید. زیرا بدون داشتن شناخت و اطلاعات کامل با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. حتی ممکن است سفارش یک محصول اشتباه ضرر زیادی برای شما و شرکت شما داشته باشد. کارتریج به معنای برابر, استوانه و یا فشنگ می باشد. اکنون که با تعریف کارتریج آشنا شدید, عکس ها و اسنادی که میخواهید چاپ کنید توسط جوهر و یا تونری که در کارتریج دستگاه چاپگر شما وجود دارد انجام می شود. به عبارت دیگر کارتریج منبع نگهداری تونر یا جوهر پرینتر شماست. بسیاری از افراد تازه وارد گمان می کنند خود کارتریج پرسه ی چاپ را انجام می‌دهد اما ماده‌ای که داخل کارتریج قرار دارد این کار را انجام میدهد.

تونر کارتریج چیست؟

تونر کارتریج پرینتر همان جوهر خشک است. عملیات چاپ در پرینتر های لیزری که تونر در آنها استفاده میشود نیاز به شارژ کردن دارد. تونر کارتریج از ذراتی که دارای 4 رنگ قرمز, آبی, زرد و سیاه است تشکیل شده است. تونر کارتریج دارای عمر و کیفیت بالایی میباشد. شارژتونر نسبت به جوهر هزینه ی بالاتری دارد. تونر کارتریج از نطر اقتصادی مناسب خانه ها نمیباشد و بیشتر در ادارات و شرکت ها از آن استفاده میشود. لازم به ذکر است که هر دستگاه تونر مخصوص به خود را دارد. اگر تونر غیر متناسب با دستگاه استفاده شود ممکن است دستگاه دچار آسیب دیدگی و اختلال جدی شود. برای شارژ تونر خود باید به مراکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید. چون تونر کارتریج یک وسیله ی مصرفی است بهتر است که هر از چندگاهی تعویض گردد. زمان تعویض آن بسته به نوع دستگاه و مدل آن متفاوت میباشد.در این قسمت در رابطه با این که تونر کارتریج چیست صحبت خواهیم کردیم.

بسته بندی تونر کارتریج

در زمان خرید به سادگی می توانید از سبک بسته بندی به کیفیت تونر نیز پی ببرید. اگر بسته بندی دچار فرو رفتگی باشد یا سوراخ شده باشد قطع به یقین به فروش کارتریج هم آسیب وارد شده است. اگر ظرف شما سوراخ است یا در اثر تکان خوردن بیش از حد به حالت پودری آن آسیب وارد شده باشد به راحتی می توانید در زمان خرید به این مهم دست پیدا کنید. این تونرها باید در محیطی مناسب قرار داشته باشد زیرا خشک بودن بیش از حد هوا سبب خشک شدن پودر و رطوبت هوا سبب سنگین شدن تونر می شود.

 مزایا و معایب کارتریج تونر

کسانی که نیاز به حجم بالا برای چاپ دارند مناسب ترین انتخاب پرینتر برای آنها پرینتر های لیزری با کارتریج تونری می باشد. به طور کلی در موسسات و مدارس که روزانه  به کرات از چاپگر استفاده می کنند گزینه پیشنهادی برای آنها چاپگر لیزری میباشد. توجه داشته باشید که اگر میخواهید عکس چاپ کنید, پرینترهای لیزری اصلاً به شما توصیه نمی شود. با توجه به ماهیت پودر کارتریج تونر, شما نمی توانید عکسهایی با کیفیت پرینترهای جوهری که مخصوص چاپ عکس هستند داشته باشید. اگر شما فقط اسناد سیاه و سفید دارید پیشنهاد ما برای شما پرینتر لیزری سیاه و سفید است اما اگر نیاز به چاپ رنگی دارید می توانید کارتریچ اچ پی از نوع رنگی تهیه کنید.

در کارتریج پرینتر علامت تمام شدن تونر چیست؟

پرینتر ها به طور کلی یا قدیمی هستند و فاقد صفحه نمایش میباشند و یا جدید و دارای صفحه نمایش میباشند. در پرینتر های فاقد صفحه نمایش, چراغی چشمک زن برای تمام شدن تونر دستگاه وجود دارد. در پرینتر های دارای صفحه نمایش ارور تمام شدن تونر در صفحه نمایان میشود. علاوه براین موارد دیگری برای اینکه متوجه شوید که زمان تعویض کارتریج شما فرا رسیده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. یکسری ار کارتریج ها دارای چیپ ست 100درصد هستند و زمانی که تونر تمام شود به چیپست صفر میرسد و این عامل نشان دهنده ی تمام شدن تونر کارتریج است. مورد دیگر اینه هر زمان وسط صفحه ای که پرینت گرفته شده است از بالا به پایین سفید باشد باید کارتریج پرینتر را شارژ کرد. اگر تونر کارتریج تمام شود مخزن ضایعات پر خواهد شد و امکان دارد که تونر در وسط صفحه, قسمت راست یا چپ صفحه پخش شود.

 

زمان و شرایط شارژ تونر چیست؟

بر اساس این که شما چه میزان از پرینتر خود استفاده میکنید زمان شارژ کارتریج شما نیز مشخص خواهد شد. اینکه در روند چاپ احساس کنید که نوشته کمرنگ تر از حالت عادی چاپ میشوند و یا فرایند چاپ متوقف شود و با هشدار دستگاه مواجه شوید این ها بهترین نشانه برای زمان  تعویض یا شارژ کارتریج شما میباشد. در نتیجه هر زمان احساس کردید تونر در حال تمام شدن است اقدام به شارژ کارتریج نمایید. اولین شرط لازم برای شارژ کارتریج , سالم بودن آن است . زیرا اگر کارتریج آسیب دیده باشد یا فرسوده شده باشد امکان شارژ مجدد آن وجود نخواهد داشت و با هر بار شارژ کردن کیفیت چاپ حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد توجه داشته باشید که در پرینترهای جوهر ای برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید از کارتریج های قابل شارژ به جای شارژ کارتریج استفاده کنید.

سخن پایانی

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید ویژگی های تونر کارتریج چیست و  کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در فرآیند تولید را مورد بررسی قرار دادید. از سوی دیگر انتخاب شما متناسب با پارت نامبر و یا تم های رنگی متمایز نیز امر دیگری است که سبب بالا رفتن کیفیت چاپ شما می شود. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی ویژگی های یک تونر با کیفیت مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس با یک خرید متمایز از فروشگاه اینترنتی کارتریج در هزینه های مصرفی خود صرفه جویی به عمل آورید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.