با 8 مرحله شارژ کارتریج لیزری خود را انجام دهید

mojrian 1400/10/15
مراحل شارژ کارتریج لیزری

در این قسمت می خواهیم درمورد خرید کارتریج و مراحل شارژ کارتریج لیزری صحبت کنیم اما قبل از آن باید بدانیم اصلا کارتریج چیست و چه کارایی دارد.کارتریج یک قطعه از پرینتر است که جوهر یا تونر رنگی در آن قرار میگیرد و یکی از قطعه های مهم پرینتر است.کارتریج ها به دو دسته کارتریج لیزری و کارتریج جوهر افشان تقسیم می شوند .کارتریج  لیزری دو نوع مشکی یا تک رنگ و کارتریج رنگی می باشند که برای  پرینتر های لیزری استفاده می شوند و همچنین کارتریج جوهر افشان نیز دو نوع مشکی و رنگی می باشد که برای پرینتر های جوهر افشان استفاده میشود.کارتریج ها و پرینتر ها برند های زیادی دارند از جمله کارتریج hp، سامسونگ،کانن و…. که کارتریج هر برند فقط برای پرینتر همان برند قابل استفاده است.برای خرید شارژ کارتریج پرینتر روش های زیادی دارد که شارژ هر مدل با مدل های دیگر متفاوت است.در کارتریج لیزری رنگ ها از جنس پودری به نام تونر هستند و در کاتریج جوهر افشان رنگ ها از جنس جوهر مایع می باشند.حال که در این قسمت به طور مختصر با کارتریج آشنا شدیم و کارایی آن را فهمیدیم می خواهیم به شارژ کارتریج و انواع آن بپردازیم .

مراحل شارژ کارتریج لیزری به شرح زیر می باشد

در مرحله اول باید یک تونر با جنس عالی انتخاب و خریداری شود چون کیفیت چاپ با جنس تونر رابطه مستقیم دارد.

بعد از اینکه تونررا انتخاب و خریداری کردین به یک سری ابزار برای خرید شارژ کارتریج اچ پی نیاز دارید .

که این ابزار شامل یک یک پیچ گوشتی چهار سو، یک برگه باطله، یک پارچه نرم و لطیف , یک وسیله لبه تیز وبه مقدار نیاز تونر با کیفیت را آماده کنید.

بعد از بیرون آوردن کارتریج از پرینتر لیزری ابتدا باید  پیچ پوشش کناری را باز کنید.

بعد از اینکه پوشش را برداشتید باید درام را بردارید و آن را بیرون بکشید ،حالا شما باید چرخنده PCR را جدا کنید.

حال وقتی که پی سی آر را جدا کردید باید با یک وسیله نوک تیز کمی  میله PCR را به سمت راست بکشید و بعد کمی PCR را به سمت بالا بکشید و به سمت چپ آن را در آورید.

بعد از اینکه میخها را جدا کردید از هردو طرف تونر کارتریج  فنر را نیز خارج کنید و سپس دو بخش ضایعات و زباله و دیگری بخش تونر است تونر را نگه دارید و هر دو بخش را از هم جدا کنید .

حالا باید قسمتی را که تونر اضافی در آن ماتده است برسی کنید و یک فنر آنجا قرا داد باید با دقت برداشته شود تا جوهر اضافی را خارج کنید .

مراحل تکمیلی شارژ کارتریج لیزری

حالا پیچ های قسمت ضایعات را باز کنید تا وایپر بلید جدا شود و بعد جوهر اضافه را که در اینجا جمع شده را خارج کنید این کار ا باید با دستما نرم انجام دهید تا خراش برندارد.

و بعد قسمت تونر اضافی را که باز کرده اید دوباره سوار کنید تا مانند اول شود فنر را در جای خودش نصب کنید .

حالا بخش دیگری که تونردر آن قرار دارد را بردارید باز کنید  آن را پر از جوهر کنید و بعد دوباره ببندید و بعد آن دو قسمت که قبلا جدا شده بودند را دوباره ببندید.

بعد از سوا کردن پوشش کناری می توانید  روکش پلاستیکی سفید را به جای آن ببینید و باید این قسمت  را بردارید و آن را پر از جوهر کنید.

حلا مجددا روکش پلاستیکی سفید را بردارید و حال  برای شارژ تونر آماده هستید اما قبل از استفاده از تونر آن را تکان دهید .

تونر را داخل کارتریج بریزید  بعد تمام قطعاتی را که باز کرده اید مانند اول به هم وصل کنید .به این شکل شارژ کارتریج لیزری از جمله کارتریج لیزری مشکی و کارتریج لیزری رنگی صورت میگیرد.

شارژ کارتریج پرینتر

اولین چیزی که برای خرید شارژ کارتریج پرینتر یاید در نظر داشته باشید انجام شارژ کارتریج در تعمیرگاه است .

زیرا در تعمیرگاه همه ی وسیله های مورد نیاز و وسیله های کمکی در کنار تعمیر کار می باشد اما در محل کار خودتان ممکن است ابزار مورد نیاز را در دسترس نداشته باشید.

یکی از وسیله های ضروری برای شارژ کارتریج پرینتر دستگاه مکنده است که تونر مانده داخل کارتریج لیزری را بیرون می کشد و کارتریج را کامل خالی می کند.

اگر در تعمیر گاه دستگاه مکنده نباشد وقت شارژ کارتریج سرویسکار مجبور می شود با وارد کردن ضربه به کارتریج آن را تخلیه کند .

در شارژ کارتریج، به علت  نیاز به تخلیه کارتریج و تمیزکاری آن ممکن است کثیف کاری به همراه داشته باشد در نتیجه بهتر است در تعمیر گاه انجام شود تا هم بهتر و دقیقتر شارژ شود هم در محل کارتان کثیف کاری نشود.

شارژ کارتریج لیزری

 گفتیم که بهتر است شارژ کارتریج لیزری مشکی یا شارژ کارتریج لیزری رنگی در تعمیر گاه انجام شود حال اگر یک نفر بخواهد شار کارتریج را خودش انجام دهد چه کاری باید بکند.مراحلی که باید برای شارژ کارتریج لیزری مشکی و شارژ کارتریج لیزری رنگی انجام شود را مرحله به مرحله اینجا توضیح خواهیم داد.

 

 

شارژ کارتریج جوهر افشان

در قسمت پیش شارژ کارتریج لیزری را کامل توضیح دادیم  الان میخواهیم در مورد شارژ کارتریج جوهر افشان صحبت کنیم.همان طور که گفته شد شارژ کارتریج بهتر است در تعمیر گاه باشد اما اگر به دلایلی نتوانستید به تعمیر گاه بروید خودتان میتوانید این کار را انجام دهید.اما باید دقت داتشته باشید که شارژ کارتریج را درست انجام دهید وگرنه هم کارتریج شما و هم پرینتر شما آسیب می بیند.هر چند که شارژ کارتریج جوهر افشان زیاد توصیه نمی شود.به طور کلی استفاده از پرینتر جوهر افشان رایج تر می باشد، کارتریج جوهر افشان که برای پرینتر جو هر افشان است به طور کامل از جوهر پر می شود و به سادگی قابلیت شارژ کردن رادارند.هزینه شارژ کارتریج جوهر افشان، خیلی کمتر از عوض کردن کارتریج و خرید کارتریج جدید می باشد. میتوانید اطلاعات بیشتر در این باره را از سایت ایران کالا پرینتر که یکی از بزرگترین فروشگاه اینترنتی کارتریج و پرینتر در ایران است کسب نمایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.