چند راه کار برای کاهش هزینه پرینت + کاربردی و سریع

mojrian 1401/06/02
کاهش هزینه پرینت

کاهش هزینه پرینت بدون از دست رفتن کیفیت مسئله بسیار مهمی برای افراد، شرکت‌ها، چاپخانه ها و … است.مطمئنا کسب و کارها همیشه با برنامه ریزی و بودجه بندی اصولی کار می‌کنند.
هنگامی که نوبت به چاپ و انجام کارهای چاپی میرسد، اغلب شرکت‌ها اهمیت ارزیابی هزینه ‌ها و اتخاذ تدابیری برای کاهش آن‌ها را نادیده می‌گیرند.
مطمئنا این شرکت‌ها از صرفه جویی های باورنکردنی که میتوانند با رعایت برخی روش‌های ساده برای کاهش هزینه ‌های چاپ انجام دهند، آگاه نیستند.
اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید و یا دائما نیاز به چاپ اسناد و اوراق دارید، مسلما میخواهید در هزینه ‌های خود صرفه‌ جویی کرده و هزینه بهینه تری را برای این منظور، پرداخت کنید.
هر کسب‌ و کاری بخشی از درآمد خود را صرف چاپ می‌کند.
برای استفاده داخلی، ارسال اسناد به مشتریان یا ارسال مستقیم برای اهداف بازاریابی، از چاپ استفاده می‌شود.
اگر هزینه ‌های شرکت خود را به دقت تعیین کنید، متوجه خواهید شد که هزینه ‌های چاپ تفاوت قابل توجهی در بودجه کلی شما ایجاد می‌کنند.
باید روش های کاهش هزینه پرینت را انجام دهیم .
به علاوه، این یک اتلاف مالی غیر ضروری است مگر اینکه آن را درست انجام دهید.
برای اینکه بدانید چگونه در هزینه چاپ صرفه جویی کنید، ما چند روش کاربردی را برای تان معرفی میکنیم.

 

روش‌های کاهش هزینه چاپ بدون از دست رفتن کیفیت :

در اینجا لیستی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه پرینت وجود دارد که هزینه‌ های شما را به شدت کاهش میدهند :

 

 

اگر نیاز به چاپ رنگی ندارید از چاپ سیاه و سفید استفاده کنید :

کارتریج های چاپ رنگی میتوانند 40 درصد بیشتر از فروش کارتریج چاپ سیاه و سفید قیمت داشته باشند.
همچنین چاپ رنگی بیشتر طول میکشد و انرژی و سرمایه بیشتری مصرف می‌کند، بنابراین اگر نمی خواهید چاپ را برای اهداف ویژه استفاده کنید، نوع سیاه و سفید را انتخاب کنید.

 

فقط متون مورد نیاز خود را چاپ کنید :

اگر صفحاتی را میتوانید در اینترنت ارائه کنید، از چاپ آن‌ها خودداری کنید.
همچنین سعی کنید محتوا را طوری تنظیم کنید که تا حد امکان تعداد صفحات کمتری داشته باشد.

 

 

به جای چاپ اسناد، آن‌ها را اسکن کنید :

میتوانید در مواقعی که اسنادی را نیاز دارید، به جای کپی کردن از اسکن کردن استفاده کنید این روش باعث کاهش هزینه پرینت میشود .

 

 

از چاپ دو طرفه استفاده کنید :

اگر چاپ اسناد را به شکل دو رو روی هر برگ کاغذ چاپ کنید، در مصرف کاغذ صرفه جویی خواهید کرد.
این کار می‌تواند مصرف کاغذ را تا 30 درصد در شرکت‌ها کاهش دهد.

 

 

استفاده از کاغذهای باطله یا بازیافت :

احتمالاً نمیتوانید کاغذ بازیافتی را از کاغذ تازه تولید شده تشخیص دهید.
بنابراین اگر میخواهید دوستدار محیط زیست باشید و در عین حال هزینه ‌های چاپی خود را کاهش دهید، برای چاپ موارد غیر ضروری از کاغذهای باطله و یا بازیافتی استفاده کنید.

چاپگر را دائماً روشن و خاموش نکنید

برخی از چاپگر ها زمانی که آماده چاپ می‌شوند، پس از مدتی خاموش شدن، جوهر بیشتری مصرف می‌کنند، بنابراین زمانی که از چاپگر ها استفاده نمیکنید، میتوانید آن‌ها را در حالت آماده به کار قرار دهید و در طولانی مدت جوهر بیشتری را ذخیره کنید ، تا باعث کاهش هزینه پرینت شود.

 

 

صفحات کمتری را چاپ کنید :

شما میتوانید با تنظیمات ورد، چندین صفحه را در یک صفحه چاپ کنید، حاشیه صفحه را کاهش دهید تا مطالب بیشتری در هر صفحه قرار بگیرد و همچنین فونت با اندازه کوچکتری را انتخاب کنید تا تعداد صفحات چاپی، کاهش یابند.
کاهش دادن اندازه قلم باعث می‌شود که از جوهر و کاغذ بسیار کمتری استفاده کنید.

میتوانید از برجسته سازی نوشته ‌ها یا زیر خط دار کردن بیهوده آن‌ها برای مصرف بهینه جوهر، پرهیز کنید.
شایان ذکر است که برخی از فونت‌ ها نسبت به سایرین جوهر بیشتری مصرف می‌کنند.
به عنوان مثال تغییر فونت از Arial Black به Calibri می‌تواند در هزینه‌ های چاپ شما صرفه جویی کند.
از طرفی میتوانید از کاغذ هایی که به اشتباه چاپ شده‌اند یا قبلاً مورد استفاده قرار گرفته ‌اند، به عنوان کاغذ یادداشت استفاده کنید تا در مصرف کاغذ صرفه جویی کنید.

 

 

حاشیه صفحات را کمتر کنید :

چه قصد داشته باشید که موارد چاپی خود را درون سازمان یا شرکت خود استفاده کنید یا در شرکت های چاپ و تبلیغات سفارش ثبت کرده باشید، توصیه می کنیم تا حد امکان، حاشیه صفحات را کاهش دهید.
به عنوان مثال به طور پیش فرض در مایکروسافت ورد، حاشیه ها ۱٫۲۵ اینچ تنظیم شده و شما آن را به ۰٫۷۵ اینچ کاهش دهید. با این کار مصرف کاغذ تا ۴٫۷۵% کمتر می شود و این در چاپ افست که تیراژ بالاست، عدد قابل توجهی می شود.

محصول پیشنهادی:کارتریج اچ پی 30A

 

از فونت مناسب استفاده کنید :

شاید برای تان خیلی جالب باشد که حتی نوع فونت نیز در میزان مصرف تونر کارتریج دستگاه پرینت و کاهش هزینه پرینت مؤثر است .
به نحوی که اگر متنی را به شرکت ها می دهید که انگلیسی است.
(مثل شرکت هایی که در بخش صادرات فعال هستند و نیاز به تهیه بروشور، کاتالوگ و غیره به زبان انگلیسی دارند)، فونت های Century Gothic، Ecofont و Time New Roman از همه موارد مصرف کمتر و فونت Arial از همه مصرف بیشتری دارد.

 

 

 فقط مواردی که به آن نیاز دارید را پرینت بگیرید :

گاهی اوقات شرکت و سازمان های مختلف برای تهیه گزارش کارها و تحقیقات خود نیاز دارند تا مطلبی را از سطح اینترنت پرینت بگیرند.
در این مواقع علاوه بر متن اصلی، کلیه حاشیه ها و غیره نیز پرینت گرفته می شوند.
پس بهترین کار این است که تنها بخشی که به آن نیاز دارید را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Print کلیک کنید تا مصرف کاغذ به شدت کمتر شود.

 

 

 از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید:

در مواقعی که هدف شما از چاپ، استفاده های شخصی درون سازمانی است و یا برای انجام امور بازاریابی نیاز ندارید ، با تنظیم پیش فرض دستگاه باعث کاهش هزینه پرینت شوید .

چون هر چقدر کیفیت چاپ را بالاتر ببرید هزینه های جانبی افزایش پیدا می کنند.

 

 

فقط در شرایط نیاز پرینت بگیرید :

تحقیقات نشان داده اند که اغلب پرینترها در شرکت ها و یا سازمان ها میان دو یا سه نفر به اشتراک گذاشته شدند بنابراین از آنجا که قالب سازمان ها و شرکتهای دولتی و یا خصوصی کاربران را مجبور به چاپ اسناد و مدارک بر روی کاغذ می کنند ، پیشنهاد می شود فقط در شرایط لازم و ضروری اسناد و مدارکی که امکان ارائه از طریق فایل های اینترنتی را ندارند آنها را چاپ کنید.
ممکن است این حرکت در ابتدا کمی سخت و زمان بر باشد اما اگر به این راهکار عادت کنید و بتوانید بسیاری از فایل ها و تصاویر را به جای پرینت گرفتن از طریق اینترنت در اختیار دیگران قرار دهید میتوانید حجم بالایی از هزینه ‌ها را کاهش داده و این یک راهکار اساسی برای کاهش هزینه های پرینت است .

استفاده از کارتریج های جایگزین :

با توجه به مناسبات اقتصادی قطعاً شارژ کارتریج که اورجینال باشد هزینه بسیار بالایی داشته و برای خیلی از کاربران استفاده از کارتریج اچ پی امکان پذیر نیست اما باید توجه داشت برای خرید کارتریج های مشابه و یا کارتریج های جایگزین که در بازار اصطلاحا با عنوان کارتریج طرح اچ پی شناخته می شوند باید بسیار دقت کرده و از مراکز معتبر و شناخته شده خرید نمایید .
چراکه خرید کارتریج های تقلبی و یا بدون کیفیت مواد و پودر بکار رفته در آنها ، علاوه بر عدم رضایت کاربران در پرینت نامناسب صفحات ، می تواند موجب آسیب جدی به پرینتر شده و هزینه های تعمیر و نگهداری را بر دوش کاربران افزایش دهد .
بنابر این با خرید کارتریج اصل از فروشگاه اینترنتی کارتریج میتوان باعث کاهش هزینه پرینت شد .

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.