با 8 مرحله ساده سطل آشغال کارتریج خود را تخلیه کنید!

ادمین سایت 1401/09/08
تخلیه سطل آشغال کارتریج

در این مقاله قصد داریم در رابطه با چگونگی تخلیه سطل آشغال کارتریج صحبت کنیم. خالی کردن کارتریج دلایل مختلفی دارد و خالی نکردن کارتریج هم می تواند مشکلاتی را به وجود آورد که در این مقاله به این موارد خواهیم پرداخت و مراحل گام به گام خالی کردن کارتریج بیان خواهیم کرد.

 

سطل آشغال کارتریج چیست ؟

قبل از اینکه بپردازیم به مراحل تخلیه و مشکلاتی که در صورت پرشدن سطل آشغال کارتریج پیش می آید بهتره که در رابطه با اینکه کارتریج چیست و اینکه در کجا قرار دارد صحبت کنیم و بعد به ادامه مباحث بپردازیم.

در واقع کارتریج در دستگاه های کپی نقش  تامین کننده جوهر لازم برای چاپ دارد. در کارتریج پودری به اسم تونر هست که در واقع همان پودری است که پرینتر با استفاده از آن، به چاپ اسناد می پردازد. در فروش کارتریج دقت کنید که دارای دو مخزن می باشد که یکی مخزن اصلی است که در آن پودر تونر کارتریج قرار دارد و دیگری مخزن ضایعات تونر است.

 

مشکلات عدم تخلیه سطل آشغال کارتریج

یکی از عواملی که باعث می شود کیفیت چاپ اسناد دچار مشکل شوند و کیفیت لازم را نداشته باشند ، پر بودن سطل آشغال کارتریج است. اگر در هنگام چاپ اسناد با خطوط  افقی مواجه شدید یا هنگام چاپ صفحه سیاه شد باز هم دلیل آن پر بودن سطل آشغال کارتریج است.اگر از دستگاه کپی استفاده می کنید ، به خصوص اگر به دفعات زیاد از دستگاه پرینتر استفاده می کنید باید به صورت دوره ای دستگاه پرینت خود را سرویس کنید تا از پر شدن سطل آشغال آن و در نهایت ایجاد مشکل در چاپ جلوگیری کنید.

 

 

چگونه سطل آشغال کارتریج را خالی کنیم؟

تا اینجا کار با کارتریج و سطل آشغال آن آشنا شدیم و فهمیدیم که تخلیه نکردن سطل آشغال کارتریج چه مشکلاتی را می تواند ایجاد کند. همانطور که گفته شد باید برای جلوگیری از مشکلاتی که به دلیل خالی نکردن سطل آشغال کارتریج به وجود می آید ، برای دستگاه کپی سرویس دوره ای انجام داد که این کار را می توانید برونسپاری کنید و به عهده افراد کاربلد بسپارید و یا اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید در ادامه با ما همراه باشید و مراحل را گام به گام پیش بروید.

مراحل تخلیه سطل آشغال کارتریج

 

 

 

مرحله اول : دستگاه کپی را از برق خارج کنید.

به منظور خالی کردن سطل آشغال کارتریج باید آن را از برق خارج کنید و مدتی صبر کنید تا خنک شود و بعد از آن اقدام به ادامه کار کنید.

مرحله دوم : استفاده از دستکش و فراهم سازی محیط کار

طبیعی است که وقتی که با جوهر سروکار دارید احتمال پاشش رنگ و کثیف شدن محیط و لباس هایتان هست بنابراین باید یک محیط مناسب برای این کار فراهم کنید تا اگر در خانه هستید فرش ها و یا وسایل منزل کثیف نشوند و اگر در محل کار هستید ، محیط کاری شما کثیف نشود و از همه مهم تر لباس ها دست هایتان است. با توجه به این مواردی گفته شده هنگام انجام این کار حتما از دستکش استفاده کنید و همچنین مراقب لباس های خودتان باشید تا در هنگام کار کثیف نشوند. اگر می خواهید آزادانه تر به انجام این کار بپردازید پیشنهاد می کنم از لباسی استفاده کنید که چندان اهمیتی برای شما ندارد تا دیگه نگرانی از بابت لباس نداشته باشید.

 

مرحله سوم : بیرون آوردن کارتریج

در این مرحله یک نکته وجود دارد آن هم این است که شارژ کارتریج در پرینترهای خانگی و یا پرینترهای معمولی با دستگاه ها کپی متفاوت است پس بنابراین خارج کردن کارتریج در هر کدام هم متفاوت است.

در پرینتر های معمولی یا همان خانگی کارتریج خیلی راحت و به صورت کشویی خارج می شود که عکس آن در بالاتر قرار دارد ، اما در دستگاه های کپی خارج کردن کارتریج یک مقدار متفاوت است اما به راحتی انجام می شود. در دستگاه های کپی باید یکی یکی فشار کمی را وارد کنید تا کارتریج که جدا شده و به بیرون هدایت شوند به همین راحتی می توانید کارتریج دستگاه های کپی را هم جدا کنید ، توجه داشته باشید همانطور که تاکید شد حتما از دستکش استفاده کنید چرا که علاوه برای کثیف نشدن دست خودتان باید به این مورد هم توجه داشته باشید که با لمس بدنه کارتریج چربی دستتان روی آن باقی خواهد ماند و باعث افت کیفیت چاپ می شود.

 

 

بیرون آوردن کارتریج

 

 

مرحله چهارم : تمیز کردن دستگاه

بعد از اینکه کارتریج را خارج کردید باید اقدام به تمیز کردن دستگاه کنید که به این منظور می توانید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. برای تمیز کردن دستگاه ابتدا دستمال را به مقداری الکل آغشته کنید سپس به بخش های زیرین کارتریج بکشید تا کامل تمیز شود و اثرات جوهر از بین برود. این کار را چندین با تکرار کنید تا کامل تمیز شود.

مرحله پنجم : بررسی نازل های چاپگر

نازل های چاپگر نقش مهمی در چاپ دارند بنابراین اگر دارای آلودگی و کثیفی باشند کیفیت چاپ را دچار مشکل می کنند. به منظور جلوگیری از این مشکل می توانید با استفاده از گوش پاک کن آغشته به آب ولرم اقدام به پاکسازی هد دستگاه کنید.

 

مرحله ششم : اطمینان از خشک بودن کارتریج

بعد از اینکه مراحل قبل رو به خوبی انجام دادید حتما با یک دستمال بدون رطوبت اقدام به خشک کردن سطح کارتریج کنید.توجه داشته باشید کارتریج نباید دارای رطوبت باشد بنابراین برای مطمئن شدن از این موضوع بعد از خشک کردن کارتریج با استفاده از دستمال چند دقیقه ای کارتریج را کنار بگذارید تا کاملا خشک شود.

 

مرحله هفتم : قرار دادن کارتریج در دستگاه

بعد از اینکه تمام این شش مرحله انجام شد وقت نصب کارتریج است .همانطور که در این مقاله به ان اشاره شد خارج کردن کارتریج و وارد کردن آن به داخل دستگاه کار چندان سختی نیست و همانند خارج سازی عمل کنید و کارتریج را داخل دستگاه بگذارید.

 

مرحله آخر : تست کردن دستگاه

بعد از اتمام هفت مرحله گفته شده وقت آن است که دستگاه را تست کنید تا مشکلی نداشته باشد که به منظور این کار بعد از قرار دادن کارتریج به داخل دستگاه آن را به برق وصل کنید و سندی را با آن چاپ کنید تا از درست بودن فرآیند چاپ اطمینان حاصل کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد در رابطه با نحوه تخلیه سطل آشغال کارتریج و تمیز کردن آن و دستگاه را مرحله به مرحله بیان کنیم و قبل از آن هم به یک سری از اطلاعات که می تواند به شما در این کار کمک کند پرداختیم امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.در صورت تمایل می توانید کارتریج مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی کارتریج تهیه کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.