راه حل های طلایی رفع ارور کارتریج hp جوهر افشان

ادمین سایت 1402/01/03
رفع ارور کارتریج hp جوهر افشان

از جمله موارد مهمی که سبب می شود برگه پرینت دارای کیفیت مناسبی باشد و درهنگام چاپ آن هیچ مشکلی ایجاد نشود ،کارتریج پرینتر می باشد.در صورتی که این قطعه با مشکلی روبرو شود ، باید برای رفع ارور کارتریج hp جوهر افشان اقدام نمائید تا پرینت های دیگر هم  خراب نشوند.هر یک از ایرادات کارتریج مربوط به یکی از قسمت های این محصول می باشد. بعد از عیب یابی کارتریج در پرینتر hp  رفع مشکل آن توسط افراد با مهارت و متخصص در زمینه تعمیر پرینتر انجام خواهد شد.اگر می خواهید با این خطاها آشنا شوید تا بتوانید راحت ترعیب چاپگر موردنظر خود را شناسایی کنید، ادامه مطلب را مطالعه نمائید.در این مقاله به بررسی انواع مشکلاتی که یک کارتریج ممکن است داشته باشد،پرداخته ایم و در ادامه به راه های دفع ارور کارتریج اچ پی اشاره کرده ایم.

 

بررسی راهکارهای رفع ارور کارتریج جوهر افشان hp

 

یکی ازقطعات اصلی چاپگر که سطحی ترین و کوچک ترین مشکلی در آن سبب می شود دستگاه از کار بیفتد ، کارتریج است. بهترین گزینه برای حل مشکل خطای کارتریج در پرینتر اچ پی ، کمک از تعمیرکاران می باشد.توجه داشته باشید ، در صورتی که با انواع خطاهای این قطعه آشنایی کافی داشته باشید به آسانی می توانید به منشا اصلی خرابی دستگاه را بشناسید. از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای این قطعه اتفاق بیفتد : ارور کارتریج خالی – مشکلات درام – مشکل مگنت و شناسایی نشدن کاتریج
در ادامه مقاله قصد داریم تمامی این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم.

 

ارور خالی بودن کارتریج

 

هنگامی که حجم مواد مصرفی موجود در کارتریج از یک حد استانداری کمتر شود ، دستگاه به ارسال کردن کد خطا می پردازد. اگر چنین کدی که مربوط به خالی شدن کارتریج می باشد را مشاهده کردید، باید در سریع ترین زمان ممکن برای رفع ارور کارتریج hp اقدام کنید و به شارژ کارتریج بپردازید. توجه داشته باشید که اگر در مدت زمان بسیار طولانی دستگاه کپی شما با کارتریج خالی کار کند، احتمال خراب شدن آن ، بالا خواهد رفت.

 

 

مشکلات درام کارتریج

 

یکی از مهم ترین بخش های کارتریج که برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشد به آن کمک می کند، درام است.از جمله نشانه های خرابی درام کارتریج : تکرار شدن نقطه ها به صورت مساوی ، تکرار شدن نقاطی به شکل یک نواخت و مانند یک ردیف افقی در تمام صفحه ، به وجود آمدن لکه های تونر کارتریج در سرتاسر صفحه ، نمایان شدن خطوط نازک با فاصله های یکسان ، تاثیر تایر خاکستری در طرف راست یا چپ صفحه و این چنین موارد مشابهی.برای رفع کارتریج جوهر افشان hp  می توان به تمیز کردن درام پرینتر یا تعویض آن پرداخت. در صورتی که در تمام صفحه خط عمودی مستقیم و نازکی مشاهده کردید ، در این شرایط احتمال خراش خوردگی درام بالاست و هیچ راهی به غیر از تعویض آن وجود نخواهد داشت.

 

پیکربندی I / O

یکی از رایج‌ترین ارورها در پرینترهای hp جوهر افشان، خطای مربوط به پیکربندی است. معمولاً این ارور با کد 22 نمایش داده می‌شود که بیانگر وجود یک ایراد بین رایانه و پرینتر است. جهت شروع، کابل رابط بین دستگاه و رایانه را تعویض نمایید. چنانچه مشکل مربوط رفع نشد، باید از کارشناسان تعمییر کمک بگیرید.

 

خطای PS 16

یک خطای PostScript، در چنین حالتی باید یک فایل PostScript دیگر را امتحان نمایید. همچنین شما می‌توانید SIMM PostScript را دوباره تنظیم کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص این از ارورهای پرینتر hp و نحوه برطرف کردن آن می‌توانید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

 

خراب بودن مگنت کارتریج

 

یکی از مشکلات اصلی کارتریج های اچ پی ، خراب شدن مگنت هاست. دو قسمت بسیار مهمی که در کارتریج پرینتر و دستگاه چاپ وجود دارند ، مگنت دولوپر و مگنت رولر می باشد که کار آن ها ذخیره و آزاد کردن شارژ الکتریکی است. از علائم خرابی مگنت کارتریج می توان به مواردی ازجمله چاپ کمرنگ ، تیره شدن بیش از اندازه سیاه برگه پرینت ، علائم تکراری رنگی ، نمایان شدن خطوط سفید در برگه چاپ ، مشاهده خطوط عمودی در برگه پرینت اشاره کرد. اگر هر یک از موارد گفته شده را مشاهده کردید برای رفع ارور کارتریج جوهرافشان باید به تعویض مگنت پرینتر یا دستگاه کپی بپردازید. در چنین مواقعی بهتر است از کمک فرد متخصص تعمیر کارتریج هم استفاده کنید.

عدم شناسایی کارتریج در پرینتر hp

عوامل زیادی موجب شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر اچ پی هستند. پر شدن حافظه پرینتر یکی از عوامل رایج این مشکل است. در صورت پر شدن حافظه چاپگر، دستگاه جهت انجام عملیات پردازشی، با مشکل مواجه می‌گردد. به موجب این امر شاید کارتریج و قطعات دیگر را شناسایی نکند. علاوه بر این ممکن است موقع جایگذاری کارتریج جدید در پرینتر، نوارها و بسته بندی اطراف آن به صورت کامل جدا نشده باشند. در این صورت، چاپگر هم قادر به تشخیص و شناسایی درست کارتریج نیست و نمی‌تواند عملیات چاپ را صورت دهد.  هم‌چنین آلودگی اتصالات فلزی کارتریج، نصب کارتریج اشتباه، قدیمی بودن درایور کارتریج و به روز نبودن آن، از دلایل دیگر شناسایی نشدن این قطعه محسوب می‌شوند. بنابراین، در چنین مواقعی، روش‌های رفع ارور کارتریج hp باید توسط متخصصان تعمیر پرینتر، اصورت پذیرند.

 

شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر hp

 

پارامترهای مختلفی باعث می شوند که کارتریج در پرینتر hp شناسایی نشود.یکی از این پارامترهای مهم ، پرشدن حافظه پرینتر است . در صورتی که حافظه چاپگر پر شود ، دستگاه مورنظر برای اینکه بتواند عملیات پردازشی را انجام بدهد ، با مشکل روبرو خواهد شد. در نتیجه احتمال اینکه کارتریج و قطعات دیگر را شناسایی نکند بالا می باشد . هم چنین امکان دارد هنگام جایگذاری کارتریج جدید در پرینتر ، نوار و بسته بندی اطراف آن به شکل کامل جدا نشده باشد.در این شرایط چاپگر هم نمی تواند کارتریج را شناسایی کند و به ادامه عملیات چاپ بپردازد. از جمله مواردی که موجب شناسایی نشدن این قطعه می شوند : آلودگی اتصالات فلزی کارتریج، نصب کارتریج اشتباه، قدیمی بودن و به روز نبودن درایور کارتریج. برای اینکه از تعمیرکاران در این زمینه کمک بگیرید می توانید از طریق سایت ایران کالا پرینتر اقدام نمائید.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی خطاهای رایج پرینتر اچ پی پرداختیم. در ادامه شما مخطبین محترم را با نحوه رفع ارور کارتریج اچ پی جوهر افشان آشنا نمودیم.امید است مقاله رفع ارور کارتریج hp جوهر افشان مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در مجله تخصصی ایران کالا به اشتراک بگذارید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.