با شارژ کارتریج سامسونگ آشنا شویم

ادمین سایت 1401/03/16
آشنایی با شارژ کارتریج سامسونگ

شارژ کارتریج ، عملی است که هنگام اتمام شارژ آن صورت می گیرد. این کار را با کاربرد لوازمی مخصوص و طی مراحلی انجام می ‌دهند که کلیه مرحله ها باید به ترتیب و دقیق صورت بگیرند. جهت شارژ صحیح پرینتر بهتر است که ان را به متخصص  بسپارید تا دچار خسارت نشوید. هزینه شارژ دوباره آن هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و شما می توانید کارتریج اتان را بارها شارژ نمایید.در ادامه به آشنایی با شارژ کارتریج سامسونگ می پردازیم.

معرفی کارتریج سامسونگ

عمل شارژ کارتریج سامسونگ، یکی از مراحل اصلی در شیوه نگهداری درست و کاربرد کارتریج ها می باشد. و اما کارتریجسامسونگ، وسیله ای مهم است که به صورت محفظه ای پر از جوهر یا پودر در چاپگرها یا پرینتر قرار می گیرد و جهت چاپ متن و تصاویر بکار می رود. این ابزار توسط شرکت سامسونگ با کیفیتی بالا به دو شکل کارتریج لیزری و کارتریج جوهری طراحی می شود.

کارتریج های لیزری، نیازمند پودر یا تونر هستند و مدلهای جوهرافشان با جوهر پر می شوند. در هر دو مدل cartridg  سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد وجود دارد و البته یک رنگ مشکی نیز در کنار آنها قرار می گیرد. رنگ سیاه را جهت نوشته های مشکی و رنگ های دیگر را برای ایجاد تصاویر رنگی بکار می برند. گاهی هم برای بالا بردن کیفیت تصاویر از رنگ های آبی و قرمز روشن هم استفاده می شود.

انواع مدلهای کارتریج سامسونگ

  • کارتریج 101 سامسونگ
  • کارتریج سامسونگ ml 1640
  • کارتریج پرینتر سامسونگ Samsung ml-2010
  • کارتریج سامسونگ M2070
  • کارتریج لیزری Samsung
  • کارتریج 305 سامسونگ
  • کارتریج رنگی کانن Anon 729

نشانه های اتمام شارژ کارتریج

جوهر و تونر کارتریج ها پس از چندبار استفاده به اتمام می رسند و می بایست آنها را شارژ نمود، زیرا جهت کاربرد مجدد نیازمند شارژ شدن می باشند. شما می توانید با مناسب ترین قیمت ممکن، شارژ کارتریج سامسونگ را انجام دهید.اصولا حجم کارتریجها کم است و پس از استفاده طولانی مدت، به اتمام می رسند. در این حالت نوشته ها کمرنگ و نامفهوم می شوند. کیفیت چاپ و کیفیت پرینت پائین می آید. هنگام چاپ سند، خطوطی سفیدرنگ و نیمه چاپ روی کاغذ ظاهر می شوند. علاوه براین نشانه ها، از روش های دیگر مانند استفاده از نرم افزار خاص در کامپیوتر، از تمام شدن و خشک شدن مواد داخل کارتریج مطلع خواهید شد. توجه داشته باشید که کارتریج ها در انواع مدل های مختلف طراحی شده، به یک شیوه شارژ خواهند شد.

معرفی ابزار موردنیاز جهت شارژ 

بهترین شیوه هنگام اتمام شارژ کارتریج، سپردن آن به افراد متخصص و کاردان است زیرا با کوچکترین اشتباه شما در شیوه شارژ، به دستگاه پرینتر شما آسیب وارد شده و دچار پرداخت هزینه هایی بابت تعمیر یا خرید کارتریج نو خواهید شد. اما چنانچه شما در زمینه شارژ دوباره دستگاهتان اطلاعات کافی داشته باشید می بایست وسایلی همچون: انبر، دستکش، پیچ گوشتی، چیپست، درام و دستمالی را در اختیار داشته باشید. ضمن اینکه باید در انتخاب تونر مخصوص هر کارتریج دقت کنید چراکه مواد ناسازگار، پرینتر شما را دچار مشکل می کنند. نکته مهم دیگر در رابطه با تمیز کردن کارتریج است که توسط فرچه و یا وکیوم انجام می شود، البته ابزار وکیوم مدرن تر است و امروزه کاربرد بیشتری دارد.

آموزش نحوه شارژ کارتریج سامسونگ 1610

کارتریج سامسونگ یکی از مدل های متنوع کارتریج است که قصد داریم شما را با نحوه شارژ کارتریج سامسونگ آن آشنا کنیم.جهت شارژ، لوازم موردنیاز شامل: گریس اتصالات، پودر روان کننده درام  و تونر می باشند و تجهیزات موردنیاز را پیچ گوشتی دوسر کوچک و پیچ گوشتی چهارسو، دمنده یا مکنده و دم باریک تشکیل می دهند.

  • برای شروع به کار ابتدا پیچ های پرینتر را باز می کنیم.
  • در مرحله دوم قسمت مخزن و سطل زباله را از هم جدا می کنیم.
  • سپس پیچ های مخزن را باز کرده و کلگی سر آن را جدا می کنیم.
  • در این مرحله نوبت به جداسازای سایر قطعات پرینتر و پاک کردن دوده ها با یک دستمال مرطوب است.
  • اینک پودر را به داخل مخزن تمیز شده ریخته و آن را پر نمایید و درب مخزن کارتریج را ببندید.
  • مرحله بعدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه می بایست سطل زباله را حتما سرویس کرد چون محل تجمع پودرهای سوخته می باشد.
  • در مرحله نهایی لازم است که کلیه قطعات بازشده را ببندیم و سطل آشغال و مخزن را به هم متصل نماییم و از کارتریج شارژ شده استفاده کنیم.

راههای کاربرد دوباره کارتریج

هر کارتریجی را چندین بار می توان شارژ نمود و از آن استفاده کرد که این شیوه برای مشتری کم هزینه خواهد بود. اما در حقیقت دو راه برای کاربرد شارژ کارتریج سامسونگ وجود دارد که به بیان آنها می پردازیم.

  • برای خرید کارتریج اقدام نماییم: در این روش با اینکه می توان با شارژ نمودن کارتریج، دوباره از آن استفاده نمود. ولی بعضی از افراد تمایل دارند کارتریچ را تعویض نموده و نو آن را جایگزین نمایند.
  • کارتریج را مجدداً شارژ نمایید: این روش نسبت به روش اول مقرون به صرفه تر است چراکه با کمترین هزینه دوباره می توان از این قطعه استفاده کرد.

قیمت شارژ کارتریج پرینتر سامسونگ 2160

کارتریج ها را در دو گروه اصل و طرح قرار می دهند. مدل اصلی نسبت به کارتریج طرح، دارای قیمت بالا تری است زیرا توسط شرکت سازنده پرینتر طراحی می شود. اما مشتری جهت خرید نمونه طرح هزینه کمتری می پردازد و خرید آن مقرون به صرفه تر است. از جهت دیگر، شما با انتخاب کارتریج اصل قادر خواهید بود بین 15 تا 30 مرتبه، البته با کیفیت چاپ پایین آن را شارژ نمایید ولی در کارتریج طرح می توان 5 مرتبه عمل شارژ کارتریج سامسونگ را انجام داد. بنابراین با توجه به تعداد شارژ کردن ها می توانید کیفیت چاپ و هزینه ها در فروشگاه اینترنتی کارتریج را مقایسه نمایید.اما در اصل برای تعیین میزان قیمت شارژ کارتریج سامسونگ 2160 الگوی ثابتی وجود ندارد زیرا هنگام شارژ کردن آن ممکن است بعضی از قطعات پرینتر دچار خرابی شوند و مصرف کننده مجبور می شود که به تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده بپردازد. در اینصورت هزینه پرداختی بیشتر می شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.