چند روش برای کاهش هزینه جوهر پرینتر

ادمین سایت 1401/04/12

برای پول خود ارزش بیشتری داشته باشید و جوهر پرینتر خود را بیشتر دوام بیاورید. اگر می‌خواهید هزینه‌های چاپ خود را کاهش دهید، این نکات شما را کمک خواهد کرد بله، ما می دانیم که تونر کارتریج  گران است. این چیزی است که هر بار که باید جوهر یا تونر را جایگزین کنیم، یادآور آن می شویم.

اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، خرید یک چاپگر ارزان ممکن است در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. این به این دلیل است که چاپگرهای گران‌تر معمولاً هزینه جوهر کمتری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان خانگی یا همه کاره ارزان قیمت دارند. اگر واقعاً می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، باید هزینه های جاری و نه فقط قیمت اولیه خرید را در نظر بگیرید.

شاید بدتر از آن، چاپگرهای جوهر افشان اغلب با کارتریج‌های جوهر ارزان‌قیمت فروخته می‌شوند – جوهر یا کارتریج‌های تونر با ظرفیت کمتر که به اندازه واقعی کارتریج‌ها دوام نمی‌آورند. در نهایت مجبور می شوید جایگزین های جدید را زودتر از آنچه تصور می کنید بخرید.سعی کنید در خرید کارتریج دقت کنید.

خبر خوب؟ صرف نظر از موقعیت شما، راه های زیادی وجود دارد که می توانید در هزینه های چاپ صرفه جویی کنید، نه فقط با خرید کارتریج های جوهر ارزان.در حالی که با چاپگری که برای خرید انتخاب می‌کنید شروع می‌شود، اگر قبلاً چاپگر دارید، راه‌های زیادی وجود دارد که با شارژ کارتریج می‌توانید در هزینه جوهر پرینتر و تونر نیز صرفه‌جویی کنید.

  1. 1. در حالت پیش نویس (اقتصادی) چاپ کنید

بیایید با بدیهی شروع کنیم. اگر اسناد متنی سیاه و سفید را برای استفاده شخصی خود چاپ می کنید (و نه برای ارائه به مشتری یا مشتری)، آیا واقعاً به کیفیت بالا نیاز دارید؟ شاید بتوانید از حالت پیش نویس (که گاهی به آن حالت سریع یا اقتصادی می گویند) خلاص شوید. اگر می‌خواهید به حالت جوهر پرینتر ارزان‌تر بروید، تنظیمات چاپگر خود را بررسی کنید.با حالت پیش نویس، معمولاً نصف جوهری را که هنگام چاپ معمولی استفاده می کنید، استفاده می کنید. و اگر صبر محدودی دارید یک امتیاز اضافی وجود دارد – صفحات شما سریعتر چاپ می شوند.

  1. 2. فونت خود را تغییر دهید

راهی برای صرفه جویی در جوهرپرینتر که واضح نیست و ممکن است شما را شگفت زده کند، تغییر فونت است. آزمایشات نشان می دهد که استفاده از Times New Roman به جای Arial می تواند حدود 27٪ در مصرف جوهر صرفه جویی کند.

  1. فقط آنچه را که کاملاً نیاز دارید چاپ کنید

آیا واقعاً نیاز به چاپ کل سند دارید؟ و اگر از یک صفحه وب چاپ می کنید، آیا می خواهید همه تبلیغات، تصاویر و بازخورد خوانندگان را نیز چاپ کنید؟گاهی اوقات خواندن چیزها روی صفحه و یادداشت برداری به اندازه کافی خوب است. یا، به جای چاپ صفحه به صفحه، چاپ آن را در یک سند PDF در نظر بگیرید که می توانید در درایو خود یا در فضای ابری ذخیره کنید تا هر زمان که به آن نیاز داشتید به آن دسترسی داشته باشید.

فراموش نکنید که قبل از چاپ سند خود، پیش نمایش آن را مشاهده کنید. به طور خاص صفحات وب اغلب متفاوت از آنچه روی صفحه ظاهر می شوند چاپ می شوند، و با انتخاب حالت چاپگر مناسب و انتخاب دقیق صفحاتی که چاپ شوند و چاپ نشوند، روی کاغذ و همچنین جوهرپرینتر صرفه جویی خواهید کرد

  1. 4. متن را فقط با جوهر سیاه چاپ کنید، و فقط در صورت لزوم رنگ را چاپ کنید

با چاپ در مقیاس خاکستری، میزان جوهر مصرفی خود را کاهش داده و در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد، به خصوص اگر چاپگر شما چاپگری باشد که جوهر کارتریج های رنگی را برای ایجاد سیاهی ترکیب می کند.برای چاپ سیاه و سفید به جای رنگی، به تنظیمات بروید و «مقیاس خاکستری» یا «فقط جوهر سیاه» را انتخاب کنید. اگر به ندرت نیاز به چاپ رنگی دارید، این تنظیم را پیش فرض خود قرار دهید.

  1. 5. نازل های چاپگر جوهر افشان را تمیز نگه دارید

با گذشت زمان، نازل های جوهر پرینتر در چاپگرهای جوهر افشان ممکن است با جوهر خشک شده مسدود شوند. اگر چاپگر شما دارای هد پاک کننده خودکار باشد، می تواند نازل های خود را بدون نیاز به برداشتن یا باز کردن دستگاه تمیز کند.

اگر نه، و اگر زیاد از چاپگر خود استفاده می کنید، باید هر 2 تا 3 هفته یکبار هدهای چاپ را بررسی و تمیز کنید.برای تمیز کردن سر نازل ها، هر کارتریج چاپگر را بردارید و قسمت پایین (جایی که جوهر بیرون می آید) را با یک دستمال کاغذی مرطوب یا پارچه بدون پرز پاک کنید.

  1. از تمام جوهر پرینتر یا تونر موجود در کارتریج استفاده کنید

با هشدارهایی که نشان می دهد جوهرپرینتر یا تونر شما تمام شده است، همانطور رفتار کنید که ایتالیایی ها در مورد چراغ راهنمایی فکر می کنند. یعنی آن هشدارها را فقط به عنوان یک پیشنهاد در نظر بگیرید.

سطح جوهر و تونر را بررسی کنید و در صورت لزوم از این اعلان‌ها برای سفارش از فروشگاه اینترنتی کارتریج،چاپگر جدید استفاده کنید، اما اغلب نیازی به تعویض فوری ندارید. تکان دادن آرام کارتریج های چاپگر (با دقت، ذهن) جوهر یا تونر را دوباره توزیع می کند، و معمولاً می توانید قبل از نیاز به چاپ های جدید، چاپ های بیشتری انجام دهید.

  1. . کارتریج چاپگر با ظرفیت بالا بخرید

کارتریج ها و تونرهای چاپگر در چندین نسخه عرضه می شوند. همیشه بهتر است از دستگاه هایی با گزینه های چاپ با ظرفیت بالا (که معمولاً XL یا HC نامیده می شوند) استفاده کنید تا هزینه چاپ شما در هر صفحه به میزان قابل توجهی کاهش یابد. با این حال، قبل از نهایی کردن خرید، باید رفتار چاپ خود را در نظر بگیرید. کارتریج های XL اگر زیاد چاپ کنید عالی کار می کنند. با این حال، اگر زیاد چاپ نمی کنید، خرید کارتریج XL برای شما سودی نخواهد داشت و کارتریج های جوهر بزرگ بیشتر خشک می شوند و به هزینه شما می افزایند.

  1. 8. چاپگر خود را به طور مناسب خاموش کنید

اگر از چاپگر جوهر افشان استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را از طریق نوار برق خاموش نکنید. این دستگاه ها به برق زیادی نیاز ندارند، اما اگر آنها را به طور کامل از منبع تغذیه جدا کنید، باید پس از اتصال مجدد، خود را دوباره نصب کنید. این باعث می شود هدهای چاپ جوهرپرینتر بیشتری نسبت به معمول مصرف کنند و در نتیجه به هزینه های چاپ شما اضافه می شود.برای پرینترهای لیزری مجدداً، وقتی در حالت بیکار هستند، انرژی بیشتری مصرف می کنند. معمولاً آنها دارای یک “سوئیچ خاموش” هستند که آنها را از برق اصلی جدا می کند و آنها را در حالت آماده به کار قرار نمی دهد. بنابراین برای این چاپگرها، باید آنها را از طریق نوار برق خاموش کنید، زیرا هنگام راه اندازی مجدد آنها به طور پیش فرض تمیز نمی شوند.

9. از کارتریج های جوهر اصلی استفاده کنید

تولید کنندگان شخص ثالث ممکن است در نگاه اول ارزان تر به نظر برسند. با این حال، این خطر وجود دارد که پس انداز به قیمت کیفیت چاپ تمام شود. در بدترین حالت، جوهرهای پرینتر تایید نشده حتی منجر به خرابی در سیستم چاپ می شود. علاوه بر این، آنها معمولاً به اندازه محصولات اصلی سازنده نیستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.