راهنمای خرید و مشخصات کارتریج canon مدل 712

ادمین سایت 1401/09/15

به نظر شما کارتریج کانن باید چه ویژگی هایی داشته  باشند؟ شما می دانید که شرکت کانن پرینترهای متنوعی را در بازار تجهیزات اداری عرضه می کند. یکی از محبوب ترین برند ها که هر سال تعداد زیادی به طرفداران و خریداران آن اضافه می شود برند کانن می باشد. برند کانن یا هر برند دیگری برای پرینتر های خود کارتریج های مختلفی تولید کردند. به طور کلی کارتریج ها به دو دسته اصلی لیزری و جوهرافشان تقسیم می شود. پ به نظر شما این کارتریج ها چه تفاوت هایی با هم دارند؟ بهترین کارتریج ها  لیزری  هستند یا جوهر افشان؟  برای اینکه به این سوال پاسخ داده باشید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. به شما توصیه می کنیم که برای پرینتر خود کارتریجی تهیه کنید که با برند پرینترتان همسان باشد. یعنی هر دو مربوط به یک برند باشند. کارتریج غیر از کارتریج کانن برای پرینتر کانن خریداری نکنید. اما کدام از کارتریج های کانن بهترین گزینه هستند. این کارتریج ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ در این مقاله به معرفی کارتریج canon مدل 712 می پردازیم.

شارژ کارتریج canon مدل 712

در ابتدا به این موضوع بپردازیم که، در هنگام خرید پرینتر، به مقدار مصرف خود دقت داشته باشید. اگر پرینتر را برای مصارف خانگی خریداری می‌کنید دستگاهی را انتخاب نمائید که برای تعداد برگ کمتری طراحی شده باشد. ولی اگر برای سازمان یا اداره می‌خواهید خریداری کنید، خب مسلما باید از پرینترها با قابلیت چاپ تعداد برگ بیشتر استفاده کنید. همه کارتریج‌های لیزری Canon، قابل شارژ هستند. اما هزینه تعویض یا شارژ کارتریج کانن در مدل‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در اغلب موارد کارتریج جوهرافشان شارژ نمی‌شود یا اینکه باید از یک فرد با تخصص زیاد برای این‌کار استفاده کنید. ضمن اینکه پرینترهای حرارتی نه کارتریج دارند و نه نیازی به شارژ دارند.

کارتریج لیزری و جوهرافشان کانن

دو نوع لیزری و جوهر افشان پرینترهای کانن بازار موجود هستند. کارتریج های لیزری این برند از کارتریج های جوهر افشان کیفیت بسیار بالاتری دارند. طرفدار پرینتر ها و کارتریج ها نیز در مدل لیزری بسیار بیشتر است. تونر کارتریج لوازم جانبی کاملا به صرفه و مناسبی دارد که تصاویر شفاف و با کیفیت تری را پرینت میگیرند. صرفه اقتصادی در این کارتریج ها نیز بهتر است وقتی در کارهای انبوه و سنگین نیاز به پرینت بیشتری دارید کارتریج های لیزری بهترین گزینه می باشند. کارتریج های جوهر افشان نیز طرفداران مخصوص به خود را دارند. این مدل برای کارها و مشاغلی توصیه میشوند که نیاز به پرینت های سنگین ندارند. محفظه برای قرارگیری جوهر در داخل کارتریج های جوهر افشان وجود دارد. وقتی این محفظه خالی شود باید توسط شرکت های معتبر و شناخته شده آن را پر کرد. لازم به ذکر است که پرینترهای کانن در دو دسته طرح و اصلی نیز تقسیم بندی می شود کارتریج های اصلی ساخت کارخانه و شرکت کننده هستند. ولی کارتریج های طرح  از قطعات کارتریج های اصلی که تعمیر شده اند ساخته می شوند.

بهترین کارتریج لیزری کانن در سال 2022

بهترین کارتریج های لیزری کانن که در سال  ۲۰۲۲ مورد تایید کارشناسان و مصرف کنند معرفی کارتریج کانن مدل 712 بود. این مدل از وسیله های جانبی حرفه ای و درجه یک این برند به حساب می آید. با هر بار شارژ کارتریج ۲۱۰۰ صفحه را میتوان پرینت گرفت. بالا بودن کیفیت چاپ در آن بسیار مورد توجه است. در تنظیمات تجاری عملکرد بسیار عالی و موثری را در این کارتریج می توان مشاهده کرد. قطعات این کارتریج اصل و بازدهی آن چند برابر است. رضایت اکثر از این مدل کارتریج به دلیل قیمت مناسب آن است. این کارتریج به شکل تک قطعه میباشد. یعنی قسمت تونر و درام با یکدیگر ترکیب شده است. نصب و استفاده از این کارتریج بسیار ساده می باشد. استانداردهای ISO/IEC  توسط معرفی کارتریج canon مدل 712 رعایت شده و برای اکثر چاپگرها ایمن و موثر است.

چگونه کارتریج پرینتر لیزری کانن را تعویض کنیم؟

نحوه جاگذاری کارتریج در پرینترهای لیزری و جوهری کانن، متفاوت است. معرفی کارتریج کانن 712 به طور کامل انجام شد و اکنون قصد داریم که نحوه تعویض این کارتریج را به شما آموزش دهیم. درپوش محفظه کارتریج را باز کنید. این درپوش در اغلب موارد در قسمت جلویی پرینتر قرار دارد.کارتریج را از محفظه خارج کنید. گیره نگهدارنده کارتریج را باز کرده و کارتریج قدیمی را از جایش خارج کنید. در حین خارج کردن کارتریج، مراقب باشید که آن را به صورت افقی نگهدارید. زیرا در صورتی که کارتریج را عمودی نگه دارید، ممکن است تونر از آن بیرون بریزد. کارتریج جدید را آماده کنید. کارتریج را از جعبه خارج کرده و بسته‌بندی آن را باز کنید. نوار آب‌بندی را از آن جدا کنید.کارتریج جدید را نصب کنید. کارتریج جدید را به‌صورت افقی نگه دارید و آن را چند بار تکان دهید. با این کار، تونر داخل مخزن، به‌صورت یکدست توزیع خواهد شد.حال کارتریج را داخل مخزن قرار دهید. توجه کنید که فلش قرمز رنگ بالای کارتریج با فلش روی پرینتر هم تراز باشند. سپس درپوش چاپگر را ببندید. پرینتر لیزری شما برای ادامه کار آماده است.

دلایل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر کانن

یکی از مهم ترین عواملی که مانع از شناسایی شدن کارتریج در پرینتر می شوند، پر بودن حافظه دستگاه است. همچنین اگر فراموش کنید که نوارها و بسته بندی اطراف کارتریج را به صورت کامل بردارید، قطعا چاپگر شما قادر به شناسایی آن نخواهد بود. با معرفی کارتریج کانن مدل 712 این مورد به ندرت پیش می آید اما به هر حال نباید از آن غافل بود. دیگر دلیل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر کانن یا هر برند دیگری، آلودگی اتصالات فلزی است که در این قطعه وجود دارد. نصب کارتریج اشتباه هم میتواند باعث بروز چنین مشکلی شود. به این معنی که در پرینتر جوهر افشان، کارتریج تونر نصب گردد و یا در مدل های لیزری، از کارتریج جوهر استفاده شود. نصب نادرست کاتریج و قدیمی بودن درایور کارتریج و به روز نبودن آن هم عوامل دیگری هستند که باعث عدم شناسایی کارتریج در پرینتر کانن می شوند.

سخن پایانی

برای خرید کارتریج، قیمت آن بسیار با اهمیت می‌باشد. به این‌دلیل که همیشه نمی‌توان آن را شارژ کرد. توصیه می‌کنیم برای اینکه خرید رضایت‌بخشی داشته باشید، حتما خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی شارژ کاتریج مانند فروشگاه اینترنتی کارتریج انجام دهید. همچنین اگر برای اداره و یا مکانی پرینتر را خریداری می‌کنید که مصرف بالایی دارند، پیشنهاد ما این است که از کارتریج جوهرافشان کانن با قابلیت بیش از ۲۵۰ صفحه استفاده نموده و یا یک کارتریج تونر با عملکرد بیش از ۲۰۰۰ صفحه تهیه نمائید.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.