مشخصات کارتریج hp مدل 201A و راهنمای خرید آن

ادمین سایت 1401/10/28
کارتریج hp مدل 201A

معرفی کارتریج hp مدل 201A

محصولات اچ پی یکی از موفق ترین و محبوب ترین محصولات در بازار پرینتر و کارتریج می‌باشند. در واقع غول بزرگ این صنعت محسوب می شوند که هر کسی که می خواهد پرینتری خریداری کند دوست دارد این محصول را به خانه اش یا دفتر کارش داشته باشد. کیفیت عالی این کمپانی چه در پرینتر و چه در کارتریج باعث شده که رقابت با این برند موفق بسیار سخت باشد. تمام کارتریج‌های برند اچ پی، با پرینترهای موجود و مارک خود برند اچ پی سازگار هستند. در واقع کارتریج از لوازم جانبی پرینتر محسوب می شود که هر برندی برای پرینترهای خود تولید می کند.در ادامه کارتریج hp مدل 201A و خصوصیات آن را بیان خواهیم کرد.

طرز کار پرینترهای اچ پی (hp)

کمپانی بزرگ اچ پی، پرینترهای متنوع و با ساختارهای مختلف را به بازار معرفی کرده است. به غیر از مساله‌ی کیفیت هر کدام از این پرینترها عملکرد و کارایی متفاوتی نیز دارند. در واقع هر کدام از مدل‌های پرینتری که توسط اچ پی ارائه می شود با مدل دیگر تفاوت کارکرد دارد و این تفاوت‌ها در بعضی از مواقع اساسی می باشد . در نتیجه هرکس با توجه به نیازها و انتظاراتی که از پرینتر دارد باید مشخصات و کارایی هر کدام  را بخواند  و دستگاه پرینتر مورد نظرش را انتخاب کند.

پرینتر که در ایران به آن چاپگر هم گفته می شود. یکی از لوازم جانبی کامپیوتر محسوب می شود که درواقع عملیات چاپ  را از محتوای تصویری یا متنی که در کامپیوتر توسط کاربر ایجاد شده روی کاغذ انجام می‌دهد. پرینترها در انوع مختلفی تولید می شوند مثلا پرینتر جوهر افشان یا پرینتر لیزری، تماسی یا غیر تماسی.

برای اینکه طرز کار پرینترهای اچ پی را بیشتر توضیح دهیم، می‌توانیم آن ها را به دو نوع سیاه سفید و رنگی تقسیم می کنیم.

پرینترهای سیاه سفید: پرینترهایی هستند که مناسب برای چاپ اسناد، مدارک، و یا متن‌های مختلف هستند. و در کل هر چیزی که متن یا نقشه باشد.

پرینتر رنگی: پرینترهای رنگی علاوه بر موارد بالا برای چاپ عکس و تصاویر مختلف نیز استفاده می شود.

پرینترهای اچ پی در دو نوع لیزری و جوهر افشان تولید شده اند. که هر کدام با توجه به رنگی یا سیاه سفید بودن، کارتریج متفاوتی دارد. مثلا در پرینتر جوهر افشان اچ پی با رنگ مشکی، مخزن کارتریج آن فقط از یک رنگ استفاده می کند و برای کارتریج رنگی سه رنگ اصلی دیگر یعنی قرمز، آبی، سبز نیز استفاده می شود. در پرینتر لیزری نیز جوهر وجود ندارد بلکه مخزن کارتریج آن با پودر کار می کند. پودرهای مخصوص رنگی و سیاه که طی یک فرایندی توسط مکانیزمی خاص چاپ را انجام می دهند. پس این دو نوع پرینتر که هر کدام کارتریج‌های مخصوص خود را دارند و با توجه به کارکرد هر پرینتر این کارتریج‌ها عملیات چاپ را به انواع مختلفی انجام می دهند.

از ویژگی‌های برند اچ پی می توان به همین تنوع و گوناگونی دستگاه‌های مختلف با کارایی متفاوت و آپشن های متفاوت اشاره کرد. این برند همچنان که در صنعت پرینتر و کارتریج بسیار با کیفیت، خلاق و متنوع بوده است، همواره به برندی معروف است که وسایل جانبی آن نیز بسیار کاربردی، مهم و با کیفیت می باشد.

طرز کار کارتریج در پرینتر:

کارتریج در پرینتر نقش کلیدی و مهمی دارد. در واقع مخزنی است استوانه ای که تونر و جوهر را داخل خود حمل می کند. همانطور که در پاراگراف های پیشین اشاره کردیم جوهر و تونر داخل کارتریج وظیفه‌ی مهم چاپ را به عهده دارند. بدون کارتریج هیچ عملیات چاپی صورت نمی‌گیرد. کارتریج‌های اچ پی بر اساس پرینترهای متنوع و با کاربردهای مختلف تولید شده اند. و هر کارتریجی توانایی سازگاری با چند دستگاه پرینتر را دارد. کارتریج‌ها بعد از خرید به مدت محدودی در پرینتر کار می‌کنند و بعد از آنکه مخزن آن تمام شد باید کارتریج شارژ گردد یا برای تعویض آن اقدام کرد. کارتریج‌های اچ پی عموما قابلیت شارژ تا پنج دفعه را دارند. اما با این حال تعویض کارتریج همیشه گزینه‌ی بهتری برای استفاده‌ی مجدد از پرینتر است. چرا که کیفیت کارتریج اولیه از کارتریج شارژ شده بهتر است. حتی در کارتریج‌های اچ پی که شارژ کارتریج نیز کیفیت بالایی را در چاپ ایجاد می‌کند.

 

خصوصیات کارتریج hp مدل 201A

کارتریج اچ پی 201A یکی از مهم ترین کارتریج‌های برند اچ پی به حساب می آید. کارتریج 201A از سری محصولاتی است که برند اچ پی به تازگی به بازار معرفی کرده است. و به سرعت جز یکی از پرفروش ترین کارتریج‌های اچ پی تبدیل شده است.این کارتریج را در چهار رنگ فیروزه‌ای، ارغوانی‌، مشکی، زرد می‌توان خریداری کرد.اگر فقط از رنگ مشکی استفاده بشود نهایتا تا 1500 کاغذ می‌شود با این کارتریج چاپ انجام داد و اگر از رنگ‌های دیگر استفاده بشود نهایتا تا 1400 برگ کاغذ می شود از آن استفاده کرد. این کارتریج قابلیت شارژ دارد و یکی از با کیفیت ترین کارتریج‌های برند اچ پی به حساب می آید. باید در نظر داشت که با استفاده از شارژ کردن این محصول، مقداری از کیفیت چاپ و تعداد صفحه ای که می تواند چاپ کند کم خواهد شد. این نوع کارتریج‌های اچ پی حساسیت بسیار بالایی دارند و برای شارژ آن به هیچ عنوان نباید از سایر خدمات موجود در بازار و متعلق به برندهای دیگر استفاده کرد. با توجه به قیمت بالای این کارتریج و پرینترهای اچ پی این ریسک موجب ضرر خواهد شد.

باید به این نکته بسیار توجه کرد که چه برای شارژ و چه برای تعویض کارتریج باید سراغ محصولات و خدمات مرتبط با برند اچ پی رفت. در غیر این صورت ممکن است هم کیفیت چاپ بسیار پایین بیاید و هم کارتریج و هم پرینتر آسیبی جدی ببینند. هر کارتریجی از برند اچ پی با بعضی از دستگاه‌های مخصوص تولید شده در برند اچ پی سازگاری دارند.

دستگاه‌هایی که با کارتریج hp مدل 201A  سازگاری دارند:HP LASERJET MFP M277n – M277dw – M277dw – M277c6  M252dw

دستگاه‌هایی که در بالا نوشته شده است تنها دستگاه‌های پرینتری است که با کارتریج hp مدل 201A سازگار است.این کارتریج را نباید روی دستگاه‌های پرینتر دیگری  چه از برند اچ پی و چه از برندهای دیگر نصب کرد. حتما باید در نظر داشت که با تمام شدن کارتریج باید سریعا آن را تعویض یا شارژ کرد. وگرنه تاثیر بدی روی پرینتر خواهد گذاشت. پرینترها و کارتریج‌های اچ پی که در بازار ایران موجود هستن، نسبتا هزینه بالایی دارند و به همین خاطر باید در نگه داری از آن تلاش زیادی انجام داد تا کمترین آسیب را ببینند و ماندگاری‌شان بالا برود.

راهنمای خرید کارتریج

ایران کالا پرینتر ،فروشگاه اینترنتی کارتریج ، به صورت تخصصی در حوزه کارتریج و شارژ آن فعالیت می کند. این فروشگاه این  محصول را در سه کیفیت متفاوت به فروش می‌رساند. کیفیت اورجینال این کارتریج به همراه کیفیت طرح اصل آن دارای ضمانت و گارانتی می باشد تا مشتریان با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.